Устройството, което отделя коловозите в района на жп гара Калояновец, е било старо, независимо, че участъкът е изцяло ремонтиран. Това каза експертът по Безопасност и здраве при работа (БЗР) Иван Балталийски, позовавайки се на думите на машинисти.
На вчерашната среща с ръководството на БДЖ и локомотивните машинисти споделиха, че машинистът е управлявал влака край Калояновец със 100 км/ч. Това става обаче след като получава светлинен сигнал за позволение да се движи с тази скорост. След 250-300 м обаче светва сигнал, според който той трябва рязко да намали до 40 км/ч заради устройството, отделящо коловозите, обясни Балталийски, цитиран от Дарик.
Припомняме, бърз влак София - Варна дерайлира при гара Калояновец в събота, 12 юли. При инцидента загина машинистът, а 14 души бяха ранени. В композицията пътуваха около 160 пътници.
Експертът посочи, че има разминаване в системата за безопасност. По думите му устройствата, които подават сигнала на машиниста с каква скорост може да се движи в отделните участъци, са поставени на жп линиите, а приемащите сигнала - в самите локомотивни мотриси. По мнението на Иван Балтийски проблемът е, че две различни фирми произвеждат двете устройства.
Той е категоричен, че не може една фирма да прави устройствата, които са по пътя, а друга - тези, които са в машината. Според него в такъв случай, когато едното не сработи с другото, фирмите започват да си прехвърлят отговорността.
Синдикатите категорично се обединяват около тезата, че не човешкият фактор е причината за катастрофата, а лошата инфраструктура.
Председателят на КТ „Подкрепа" Атанас Кръстев сподели, че заради неподдържана инфраструктура на косъм от катастрофа се е разминал друг влак. По думите му дни след катастрофата край Калояновец влак е преминал край Маноле при неизправна сигнална лампа. Синдикалистът е категоричен, че до инцидент не се е стигнало благодарение на професионалиста и познаване на трасето от страна на машиниста.
Машинистите от Пловдив заплашиха ръководството на БДЖ, че ще спрат работа, ако не получат по-добри условия на труд, съобщава БиТиВи. Липсата на пари и условия са предпоставка за инциденти, казват машинистите и признават, че след катастрофата на гара Калояново работят под стрес.
В Пловдив напусналите БДЖ само за година са над 20 души.
Юлиан-3
на 23.07.2014 в 18:31:14 #1мдааа.....не е лесно да си машинист в Пловдив....взимат по 2-3000лв заплата,крадат още по толкова...чудно е, че само 20 души са напуснали....20 кво?...машинисти или чистачки?....при Калояновец "експертът" (Бог да го прости Венко) замалко да изтрепят150 човека, ама човешки фактор немало, а....