Стачката на железничарите продължава 16-и ден.
И вчера опитите за споразумение между синдикатите и ръководството на БДЖ се провалиха. Профсъюзите категорично не приеха предложенията на дружеството за намаляване на отпуските и социалните плащания на работниците.
Синдикатите подкрепиха единствено създаване на бонусна система от средата на 2012 г.
За днес е насрочена среща на синдикатите с шефовете на Националната компания Железопътна инфраструктура. Те ще обсъдят стачното споразумение и запазването на заплатите в компанията на нивата от тази година, обясни председателят на синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев, цитиран
Междувременно дружеството реши да спре всички пътнически влакове, които се движат между 8 и 16 ч. от 12 декември до 5 януари. Така БДЖ цели да намали загубите от стачката. Вчера стана ясно че Световната банка изчаква реформата в железниците, за да отпусне заема от 460 млн. лв.
Минувач
на 09.12.2011 в 18:26:48 #5Колона от коли мерцедеси S-класа, бентлита и БМВ-та от седмици се движи към София. Собствениците им заплашват, че ще блокират центъра на столицата. Основното искане на протестиращите е вдигане на възрастта за пенсиониране на 75 години. Журналисти установили, че протестиращите са редови митничари.
шемет
на 09.12.2011 в 17:22:46 #416-ти ден от как БДЖ-то стачкува и по перона тичайки Бунев псува.... Няма лек за тази болест
kon4e
на 09.12.2011 в 10:18:44 #3Абе на парче не става. Всичко живо на улиците, метене на "горния етаж" и всички сядаме на масата да делим заедно баницата - голяма метла + пряка демокрация. Това е алтернативата. Останалото е измама (вкл. карикатурите н “референдум” и “пряка демокрация по БНТ и тв7)
Stealthblade
на 09.12.2011 в 10:15:28 #2Ето за това държавата не трябва да се занимава с бизнес! Въобще не трябва да има държавни компании, освен тогава когато не е възможен друг вариант просто защото те не търсят печалба и когато нещата тръгнат на зле държавата все трябва да плаща за да ги спасява от нашите данъци. Частните фирми винаги си гледат интереса и нямат проблем да направят необходимите съкращения за да гарантират оцеляването на компанията.
Despair
на 09.12.2011 в 09:19:40 #1ГЕРБ над всичко! Видя се, че може и без влакове! Може и без БДЖ! Ще се продаде сектора "Товарни Превози" от БДЖ на чужденци да печелят, вместо тази печеливша част от БДЖ да остане държавна и да вкарва пари в Бюджета. Останалата част от БДЖ ще се превърне в скраб и вторични суровини, защото са бързоликвидна стока и до края на мандата на ГЕРБ могат всички тези неща да станат факт! Следват авиопревозите! Защо да има български авио превозвачи, дайте всичко на чужденците - Превози на пътници, товари, летища. Енергетиката, последната крепост на българската икономика, ще падне в чужди ръце, след спирането на АЕЦ Козлодуй през 2018 г. Както изглежда наяма дс е строят сруги атомни мощности в България. Видни ГЕРБ-ери са вложили стотици милиони във алтернативни източници на Ел.Ток, така, че всеки се досеща как ще се развиват нещата. Не само, че който е жив след 2018 г. ще плаща много скъп ток, но ще плаща много, много по-скъп ток! Най-скъпият в Европа и света, може би! Страхотно управлява ГЕРБ! С ясни перспективи!