20 броя нови модерни трамвайни мотриси потеглят официално от днес по улиците на София.
Полските возила бяха пуснати по релсите с церемония на площад „Възраждане", на която присъстваха столичният кмет Йорданка Фандъкова, министърът на екологията и водите Искра Михайлова, членове на СОС, народни представители и полският посланик у нас Лешек Хенсел.
Датата не е избрана случайно, тъй като през 1901 година на този ден (по стар стил 1 януари) тръгва първият електрически трамвай в София по трасето от гарата до днешния площад „Славейков".
Новите мотриси ще се движат изцяло по линията на трамвай „1".
Мотрисите са нископодови, изключително модерни, като всеки от тях струва 1.66 милиона евро (средноевропейска цена на една мотриса е над 2 500 000 евро).
Средствата идват по проект „Изпълнение на дейности за подобряване качеството на атмосферния въздух чрез закупуване и доставка на трамвайни мотриси", който се финансира от Кохезионния фонд на ЕС и от държавния бюджет по ОП „Околна среда".
По време на официалната церемония столичният кмет Йорданка Фандъкова благодари както на сегашния министър на околната среда, така и на предишния Нона Караджова, която също бе сред присъстващите.
Проектът стартира по време на кабинета „Борисов" и е завършен от неговия наследник Пламен Орешарски, което бе подчертано от Фандъкова.
Над 5 хиляди тона вредни емисии ще бъдат спестени от 20-те нови мотриси, изтъкна екоминистърът Искра Михайлова и бе категорична, че днешният ден е пример за хубавите моменти при реализацията на европроекти и е резултат от работата на много хора през последните години.
След края на официалната част гостите и медиите се качиха в една от новите мотриси за кратка обиколка.
bah
на 14.01.2014 в 00:26:19 #8Върнете дървените трамваи всичко ново е по-скапано и лесно се чупи
veseln
на 13.01.2014 в 21:50:52 #7И какво ще ги движи? Вълшебното килимче на Аладин може би... Просто емисиите няма да са в София, а край Стара Загора - през комините на електроцентралите Марица-Изток 1, 2 или 3, произвеждащи електроенергията за задвижването на тези "чудеса на техниката". Голямата лъжа наречена "нулеви емисии".
gg_
на 13.01.2014 в 18:25:27 #63 милиона за 1 трамвай за 3 млн ще направят цял завод за мотриси и работна ръка ще отворят на поне 500 човека, сред тях и специалисти.. ама кат им е толко акъла да дават по 3 млн за 1 желязо
Vatkov
на 13.01.2014 в 13:58:10 #5И още нещо не е ясно , след като спестят тези 5000 тона после какво следва ? Ще замърсяват ли, ще бъдат бракувани ли или ще продължат да спестяват. Но по важно е пожеланието ...дупчете билети а не седалките.
Harvester
на 13.01.2014 в 13:29:16 #4Е как ще пестят вредни емисии. То досегашния трамвай № 1 да не е бил дизеларка?
Зъболекаръ
на 13.01.2014 в 13:03:59 #3Браво на поляците, те отдавна си възродиха индустрията и произвеждат качествени и конкурентни продукти, а с тях стартирахме горе-долу от едно ниво. А на нас ни остава само да харчим пари от заеми, които ще ги плащат бъдещите поколения - циганите....
Минувач
на 13.01.2014 в 12:36:50 #2Произведени са в Полша, ако има някакво значение. Дупчете си билети, а не седалките.
nonexistent
на 13.01.2014 в 11:53:13 #1Хайде да ни Ви честито, и ги пазете чисти и не чупете.