„Искам да „купя" твоя глас, но не с пари", обявиха три неправителствени организации на пресконференция.
Националната пациентска организация, Българския икономически форум и Национален младежки форум стартират кампания, чиято цел е да повиши избирателната активност за парламентарните избори на 5 октомври, но най-вече да намали дела на контролирания вот.
Председателят на Националната пациентска организация д-р Станимир Хасърджиев обясни, че идеята е да информират населението и да насърчат младите хора да поемат отговорност и да отидат до урните. Той изрично подчерта, че инициаторите на събитието са необременени политически.
В рамките на кампанията има няколко елемента - сайт, страница във фейсбук, брошури и плакати, поредица от клипове и лични послания, медийни партньорства.
Геновева Петрова от „Алфа рисърч", представи данни от свои проучвания. По отношение на проблематичната тема за избирателната активност 56 % (3,3-3,4 млн. души) са заявили готовност, че със сигурност ще гласуват. Проучването сочи, че колкото по-млади са избирателите, толкова по-малка е готовността им да участват в изборите. Най-възрастните пък са най-решителни, което е тенденциозно. Огромното мнозинство смята, че страната се развива в негативна посока.
Над 84 % от анкетираните определят като важен приоритет, който трябва да заложи следващия парламент, именно здравеопазването. На следващо място е поставена икономиката - за 76 % от хората. Образованието и демографската криза си делят третото място като задължителни приоритети на следващото правителство - по 49 %.
От друга страна, Националната пациентска организация е подготвила манифест, призоваващ за ранен достъп до лечение, реформа в спешната помощ, болничната и доболничната система. Политиците да обединят усилия за активно сътрудничество на здравните институции и адекватно финансиране на системата с цел гарантиране на устойчив растеж.
Политологът доц. Димитър Димитров изтъкна, че младите хора гласуват по-различно от възрастните. „Младите гласоподаватели са най-трудната за мобилизиране група", заяви той. За да се мотивират да гласуват, е важно малки специализирани групи от гражданското общество да излъчват послания, обърнати към младите.
Според председателя на Българския икономически форум Георги Табаков всеки избор е съдбовен, но този път са се натрупали много неща. „В икономиката голямата част от политическите сили, с много малки изключения, скандално не се различават", категоричен бе той. Табаков призова държавата да спре да бъде най-големият монополист. По думите му, не може да се избират партии, които на тъмно подписват договори.
Лилия Еленкова, председател на Национален младежки форум и основен партньор, обяви, че техен основен приоритет е устойчивото развитие. „Това, което правим днес, е това, в което ще живеем утре", отбеляза тя. Според нея е притеснително, че има хора, които заявяват готовността си да продадат гласа си.
el viejo
на 19.09.2014 в 19:48:45 #1Само се говори, май, за купуване на гласове! Има милиони пенсионери, които не са цигани! Ако, някоя партия предложи пазарната цена за глас, ще ги получи сред мизерстващите българските пенсионери много по лесно и сигурно от колкото от циганите - мошеници! От пенциите които познавам и на мен лично, обаче, никой до сега не е направил оферта! Това иде да рече, че на покупката на гласове ГЕРБ не гледа сериозно, а раздува само медийно въпроса, за отклоняване на общественото внимание от другите начини за фалшифициране резултатите от Изборите, които ще приложи!