Стачката на железничарите продължава за 12-и пореден ден.
Синдикатите вече няма да водят преговори с ръководството на БДЖ. Разговорите ще се водят само на ниво министър.
Това заяви вчера Сашо Алексов - председател на браншови железничарски синдикат по време на преговорите между синдикатите и представителите на Национална компания „Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).
Припомняме, колегите им не се споразумяха с другата структура в железниците - БДЖ.
НКЖИ и синдикатите обсъждат изпълнението на стачното споразумение и евентуалното подписване на колективен трудов договор в параметрите от 2009-та. До момента нямаме съгласие, обясни Алексов.
По думите му от НКЖИ са предложили параметри за подписване на споразумение, които не удовлетворяват синдикатите.
„Излъгаха ни с това, което направиха. Бяхме се договорили, че ще подпишем параметрите за колективния трудов договор от 2009-та", каза Алексов. Когато обаче отишли на разговори с ръководството на железниците, им били предложени поправки на КТД с 48 нови члена. С тези поправки се предлагат 35-37 % намаляване на заплатите на хората.
За разлика от синдикатите ръководството на НКЖИ е доволно от хода на разговорите. Учудващо за мен преговорите вървят в един много добронамерен тон, заяви генералният директор на НКЖИ инж. Милчо Ламбрев. Ние нямаме проблеми със синдикатите, при нас тонът е много добронамерен и се надявам да стигнем до добри резултати.
Спорните моменти между компанията и синдикатите са за синдикалната защита и точката в предишното споразумение, според която ще се увеличи минималната заплата в компанията, когато се увеличи минималната работна заплата в страната.
НКЖИ няма тази финансова възможност. Компанията обаче гарантира пълното заплащане на възнагражденията на служителите до края на годината.
Има стопляне на вижданията, заяви Милчо Ламбрев и поясни, че синдикати и ръководство нямат проблеми със съкращенията в компанията. До края на тази година от компанията ще си тръгнат 1300 души, а през следващата още 850.
Попитан защо служителите в НКЖИ също стачкуват, Милчо Ламбрев поясни, че те стачкували, защото нямали подписан колективен трудов договор и от солидарност с колегите си в БДЖ.
thedreamer
на 05.12.2011 в 12:56:25 #6psp_11 | 05.12.2011 12:21 - И аз мисля като теб че се готви приватизация на части от БДЖ от която ще се облажат със стотици милиони определени фирми близки до управляващите.
psp_11
на 05.12.2011 в 12:21:05 #5Кой ще купи БДЖ? Коя част от БДЖ - товарни превози или пътнически превози. (първите би трябвало да са на печалба, но с това ръководство толкова). Който купи БДЖ пътнически превози пак ще трябва да сключи договор за обществен превоз с държавата (компенсация на студентски, пенсионни и инавалидни билети). Колко пари ще трябва да плаща държавата за тази обществена услуга на частния превозвач при положение, че билетите поскъпват? - По-голяма ще е сумата от сегашните 185 млн. лв. год. Мога да се хвана на бас, че приватизираното БДЖ няма да струва по-малко на държавата, както и че услугата в нашите условия няма да се подобри дори да се купи от DB. Защото даже германската фирма ще се побългари в нашите политически условия..
halo
на 05.12.2011 в 11:03:53 #4Bruce_Dickinson_, +1
Bruce_Dickinson_
на 05.12.2011 в 09:30:06 #3Писна ми и от малоумни железничари и от малоумни зърнопроизводители. Едните искат да ги уволнят всичките, защото стане ли БДЖ частна компания точно това ще стане, а другите си накупили трактори с европейски субсидии и държавни пари и сега стачкуват! Защо не стачкуваха по времето на тройната коалиция? Когато получаваха в пъти по-малко пари! Да се сърдят на точно на тях и на Меглена Кунева че сега България взима най-малко субсидии за селско стопанство. Как никой не може да разбере, че така държавата върви назад а не напред. 4-5 европейски държави са пред фалит. А онзи ден Ангела Меркел се изказа доста ласкаво за България и Румъния които поддържат здрава фискална политика. Не пропусна да спомене, че народа минава през страшно много трудности, но че това е пътя! Аз не искам тази страна да става втора Гърция!
sandiu
на 05.12.2011 в 08:59:01 #2В случая не синдикатите защитават интереса на железничарите а точно обратно. Бедежейците са толкова тъпи ,че не могат да разберат ,че в момента те се борят за заплатите на синдикалистите.На синдикалистите им е прекалено ясно ,че БДЖ работи на загупа и са нужни съкращения ,ама бутат фитилите за стачка ,защото иначе ше останат без членска маса и без заплати. Тъпите железничари не осъзнават ,че режат клона на който седят. По същия начин стачкуват и металурзите от Кремиковци и ....Кремиковци фалира. Същия филм се разиграв и сега.Затова по най-бърз начин да се фалира бедежето и ада се направи нова компания
amica1
на 05.12.2011 в 08:57:17 #1Май е време да се уволнят самоотлъчилите се от работа. Стачка-стачка, ама така се затрива цял транспортен сектор в държавата. Синдикатите направо се нас...раха.