Зимният ни туризъм и ски пистите в родните курорти привличат по-висок клас туристи. Интерес към Черноморието ни има пък от т.нар масов тип турист, който е на възраст до 30 години, или е над 55.

Тази равносметка представи на пресконференция министърът на туризма Николина Ангелкова след днешното първо заседание за годината на Националния съвет по туризъм.

Министър Ангелкова се похвали, че програмата за реформа в сектора за настоящата година се приема за първи път още през месец януари, като посочи, че през юни ще бъде изготвена и концепцията за следващата 2016-та година.

Важно решение на днешния съвет по туризъм е през зимните месеци правителството да насочи усилията си към реклама на летния ни туризъм и обратното - през горещите месеци да рекламираме зимните ни курорти.

Лято 2015-та ще бъде доста трудно и се очаква спад на руските и украинските туристи", призна обаче ресорният министър.
Именно заради това министерството е започнало срещи с всички големи туроператори, които имат чартърни програми, като ще се опита да привлече повече туристи от други страни.

Не на последно място Министерството на туризма „запретва ръкави" да постави културно-историческите маршрути като водещи при рекламирането на страната ни като желана дестинация за отдих и посещение.

Така, заедно с Министерство на културата, ще бъдат изчистени няколко маршрути - например „по пътя на римските императори", „по пътя на розите", „по пътя на тракийските царе". „Заделеният бюджет за реклама на страната ни през тази година е в размер на 5,5 млн. лева", обяви още министър Ангелкова.