"Чуждите летовници масово лъжат, че са станали жертва на обир, за да прибират обезщетения от застрахователите" каза Елена Иванова, хотелиер и председател на УС на Съюз на собствениците в к.к. "Слънчев бряг".

Близо 80 на сто от сигналите на туристите се оказват измислица. Фалшивите сигнали не са от българи, правят го предимно европейски гости. Оплакват се в полицията от липсващи вещи, пари и документи - било от стаите, било от чанти на плажа. За откраднати се заявяват най-често скъпи вещи, електроника или накити. Обявяват за липсващи от стаята им едни баснословни суми от по няколко хиляди евро, с които по никакъв начин няма как да са дошли на почивка, още повече с резервация all-inclusive, при която всичко им се предоставя", заяви още Иванова, цитирана от burgasinfo.com

По думите й, имало и случаи, в които летовниците сами губят документите си на улицата и по-късно заявяват, че са откраднати от хотелската им стая. В повечето случаи обаче се установява, че предоставените факти за кражби от български джебчии по морето са неверни.

"Ако хотелските стаи се отварят с електронни карти, вместо с ключове, веднага може да се види, че в стаята не е влизал никой, защото картата има над 600 записа памет. В момента, в който се установи, туристът млъква и няма повече никакви претенции. Казвам го от личен опит", добавя Иванова.

Схемата с мнимите кражби по Черноморието действа от няколко години.

Тя припомни, че при последната направена проверка от митничари и полиция на Летище -Бургас в десет случая заявените за откраднати вещи са намерени в личния багаж на напускащите България чужденци.

Чуждите туристи определено злоупотребяват с информацията за държавата ни, че не е достатъчно сигурна, че има много кражби и трябва да пазим вещите си. Това са чисто професионални туристически трикове на гостите ни от чужбина. Мнимият "пострадал" получава застраховка в своята страна, а случаите на фалшиви грабежи е нараснал лавинообразно. Това е отиграна практика", смята Иванова.