За това се разбраха представителите на държавата, производители и доставчици на горива и представители от браншовите организации на превозвачите.
Освен това държавата се ангажира следващите две години да не бъда вдигани акцизите за дизеловите горива и безоловния бензин.
Ще бъде създадена работна група, която да се занимае с финализирането на договореностите от продължилата близо три часа среща в транспортното министерство по проблемите с горивата.
В срещата взеха участие министрите на транспорта и на икономиката Петър Мутафчиев и Петър Димитров, зам.-министърът на финансите Кирил Желев, ръководителите на Българската асоциация на съюзите в автомобилния транспорт, Асоциацията „Нефт и газ", Българска петролна и газова асоциация с представител Андрей Делчев, шефът на „Лукойл" Валентин Златев, представители на превозвачите и дистибуторите на горива.
Те се договориха и за осигуряване на публичност на цените на горивата с и без акциз.
Производителите са категорични, че цените у нас са най-ниски и затова ще се даде публичност, поясни Петър Димитров по повод на недоволството на превозвачи и представители на автомобилния бранш.
Представителите на превозвачите, които вчера проведоха първите си протести, съобщиха, че са удовлетворени от постигнатите договореност, макар и да не са изпълнени на 100% исканията им.
Резултатът от срещата според тях е успешна първа крачка по отношение на подобряване ценовата политика и защитата на българските превозвачи от нелоялната конкуренция.
Обещанието, че две години няма да се увеличава акцизът според тях е добър резултат.
Съпредседателят на конфедерацията на сдруженията в автомобилния транспорт Миролюб Столарски каза, че постигнатите договорености удовлетворяват 60% от исканията на превозвачите и че очакват реализация до края на седмицата на обещанията от страна на държавата за действия по защитата на конкуренцията на българския пазар.
Очакванията на малките превозвачи бяха обаче по-високи и договореното едва ли би ги удовлетворило.
Това заяви Антон Костадинов, координатор на протеста за София.
„Кризата на пазара, макар и необявена, съществува. Камионите са много повече, отколкото има нужда икономиката", каза Костадинов.
Той подчерта, че организаторите на протестите не са искали да блокират пътищата, а да покажат, че имат големи проблеми и ако не настъпят промени, много фирми ще фалират.
Транспортният министър Петър Мутафчиев съобщи, че още днес ще разпореди, да бъде извършен анализ дали е уместно да се обяви криза на пазара, каквато възможност предвижда законът за автомобилните превози.
Анализът ще бъде съгласуван с ЕК и ако се обяви криза, това ще означава в рамките на 6 месеца да не се допуска регистрация на нови превозвачи.
aler
на 21.05.2008 в 11:36:06 #21Къде го това недоволство?То умира още преди да се е родило,толкова подкупен е всеки,който се опита да го поведе!У нас вече няма и потенциала от онези години,когато заливахме улиците на София!А истината е,че нещата могат да се коват само тук и никъде другаде!Горно нанадолнище и да напълни площадчето си - все тая! Ало-о-о-о!София-я-я!!!
Ели Боп
на 21.05.2008 в 07:18:26 #20"Управленската мафия е забравила урока от януари 1997г.и е време отново да почуства на гърба си недоволството на управляваните!" така става като бСП(к) дойде на власт. безобразно крадене и престъпно бездействие без да се мисли за утре в стил цигани берът липа с клоните. връщане назад и съсипване на всичко постигнато до сега и после идва дясно правителство оправя положението стабилизира държавата и после обира то пишкира в стил И.К. и го изкарват най големия крадец без доказателства и после пак идват те и така.... това е ставало и преди ще става и пак, и пак... само дето вече трудно ще се намери нов И.К. така че нещата не отиват на добре. няма надежда с тия ББ и ВС... тоя ББ само ще довърши държавата, както 'оправи' и София и се 'справи' със "сложни' проблеми - прословутите дупки и боклук. а то ясно, че той е пак от тях... баси няма как бившия гард на бай Тошо да стане сега най големият демократ. поръчката на Москва е изпълнена скоро ще ни бият шута от ЕС дето ни убедиха успешно, че няма файда от него след като скоро няма да остане и една програма по която да усвояваме някакви средства а само ще плащаме.... трябва ножа да опре кокъла, че тогава да стане както 1997... и да завърша с въпрос към тия дето ще почнат да се пенят след като видят инициалите И.К. как стана така, че 'най големият крадец' пое нещата след Виденов който остави купчини, планини от злато за крадене и толкова краде, краде, краде, че чак сегашното правителство въпреки мадритския мошенник се движи от инерцията която той даде на България във възходяща посока????? светлина в тунела 'йок'....
Chunga Changa
на 21.05.2008 в 01:19:01 #19Да го замразят !Но да направят нафтата 90 стинки!!Най -много..Ми тъй я..
IMK123
на 21.05.2008 в 01:18:08 #18Няма смисъл от илюзии че цените на горивата ще се върнат назад.Ще чакаме пускането на първите хибридни авотомобили в масово производствто.
aldis
на 21.05.2008 в 00:42:31 #17А защо акциза в/у горивата бе вдигнат шоково през 2006г?Толкова ли е богат българина/изключая 3%бандити/,че да може да понесе и тази простотия на властимащите ?Протеста трябва да обхване всички ползватели на автомобили!Управленската мафия е забравила урока от януари 1997г.и е време отново да почуства на гърба си недоволството на управляваните!
насо
на 20.05.2008 в 23:21:44 #16В Финландия сега бензина е 1,50е, като 30% от пазара се държи от Русия и е внос от Русия. В момента проблем за големите превозвачи и ЛУК в бг е закриването на безмитните бензиностанции. Също така страната ни се превърна в едно гробище на стари камиони, алкохолизирани шофьори, прах и мръсен въздух от изгорели газове. За да се подобри състоянието на превозвачите трябва да се повиши производителността: премахване на стюардеси, контрольори, товарачи ,въвеждане на национална инфомационна система с въжмоност на закупуване на билети онлайн
карнобатска гроздова
на 20.05.2008 в 20:08:41 #15Замразявали акциза. Ами той предварително беше вдигнат до ставката за 2010 г. Значи плана е изпълнен предварително. Значи пак сме прецакани. Въпроса е защо горивата са по-скъпи и от някой от страните в Европа, след като у нас разходите за направата им е най-ниска. Цената не включва само сумата за нефта, а и всички други разходи за производството им, които в своята съвкупност правят себестойността на продукта.Да не би разходите в западноевропейските страни да са като нашите при положение, че един от важните компоненти, които образуват себестойността е сумата на работната заплата. За какво говорим тогава. Значи при нас цените са спекулативно високи.
Остап Бендер
на 20.05.2008 в 19:49:31 #14абе с една дума - цената си остава висока. Това е смисъла.
alibaba
на 20.05.2008 в 19:10:10 #13http://www.podpiski.org/?petitions:madrid - подписка срещу присъствието на Гоце на медйната среща в Мадрид!
mechka
на 20.05.2008 в 18:28:53 #12ATAKA е решението!
dddddd
на 20.05.2008 в 18:19:29 #11Защо нюза крие подписката и скандала около медийната среща в Мадрид? Водеща новина в доста медии.
GB
на 20.05.2008 в 18:05:29 #10Не само ,че трябва да замразят акцизите, но и ДДС - то трябва да премахнат! Ако това не е двойно данъчно облагане то здраве му кажи ... Вярно , че цената на петрола скочи много,но тя е в $ и защо никой не отчита неговия спад ??? Реално погледнато би трябвало цената на горивата да падне , ако се отчете спада на долара, но уви... Докога ще гледаме вечното дерби ПРАВИТЕЛСТВОТО СРЕЩУ НАРОДА ??? Правителството в същност се измъква по езуитски .Замразили акциза...,що за демагогия е това ? Сега се услушват в очакване да затихнат недоволствата ,а когато ДОЛАРЪТ тръгне отново на горе .../а той ще тръгне / тогава ще потриват доволно ръчички симулирайки безпомощност...
Минувач
на 20.05.2008 в 17:53:35 #9От правителствения документ, в който се прави сравнение между цените на горивата в Румъния и тези в останалите държави в ЕС, става ясно, че средната цена на безоловен бензин в Румъния е 3,76 леи /2,02 лева/за литър, а дизелът се продава за 4,07 леи /2,19 лева/ за литър.
Рошко
на 20.05.2008 в 16:48:59 #8То ще има кой да им гласува , ама кой ще им работи ? Молдовчетата не щат , време да погледнем към Африка!
neiko
на 20.05.2008 в 16:42:18 #7За справка на производителите: Държава Цена за литър в ЕВро Бензин Дизел Австрия 1,3 1,3 Белгия 1,53 1,33 България 1,17 1,23 Великобритания 1,46 1,59 Германия 1,41 1,42 Гърция 1,17 1,27 Дания 1,52 1,51 Естония 1,08 1,16 Ирландия 1,2 1,25 Испания 1,15 1,24 Италия 1,4 1,45 Кипър 1 0,99 Литва 0,99 1,07 Латвия 1,09 1,16 Люксембург 1,23 1,14 Малта 0,99 1,02 Полша 1,26 1,23 Португалия 1,4 1,26 Румъния 1,01 1,1 Словакия 1,22 1,29 Словения 1,11 1,12 УНгария 1,19 1,26 Франция 1,41 1,35 Финландия 1,44 1,27 Холандия 1,59 1,36 Чехия 1,21 1,23 Швеция 1,75 1,55 Справка АутоМедиа.бг
Рошко
на 20.05.2008 в 16:37:29 #6Златев , който е първа дружка с Гоце Бей ал Султан на Булгаристан , за нищо на света не би могъл да промени цените на горивото , идващо от Русия. Това могат да сторят само руснаците , но и те не биха си развалили рахата с купените президенти и политици в България. Май всичко е навързано.
Рошко
на 20.05.2008 в 16:34:17 #5Искат да кажат , че замразяват само ставките за облагане на горивото , иначе акцизите ще си растат правопропорционално с цената на петрола.
vln
на 20.05.2008 в 16:29:23 #4Златев искаше да каже вероятно че производствените разходи у нас са най-ниски но се обърка човечеца. Лукойл не само, че дават жълти стотинки на работниците си, не инвестират нищо в рафинерията си а имат и собствен добив. Как успяват в други държави без нието една от тези "екстри" да постигнат по-ниски цени. Стандарта на живот изобщо не го споменавам.
A320
на 20.05.2008 в 16:25:09 #3Държавата има срок за вдигане на акциза и последните му увеличения не бяха необходими. За сравнение - вижте, че в Румъния цените на горивата са по-ниски, Румъния е при същите условия. Комунистите събират пари за излишъка си, но и увеличават инфлацията и ни правят по-бедни, защото по-ниски заплати от нашите няма в цял ЕС, а по-ниски цени на горивата има!
Мишо
на 20.05.2008 в 16:24:38 #2Доста смешно е мнението, че цената на горивата тук е най-ниска, щото от опит мога да кажа, че в една Испания, например, кое да е гориво е по-евтино, макар и с няколко стотинки от българският му еквивалент.