Геометричните задачи, които изискват развитие на познавателни способности, наблюдателност и пространствено мислене затрудняват най-много учениците в четвърти клас.

Това стана ясно от представянето на резултатите от националното външно оценяване за 4. клас в Министерството на образованието.

Най-много учениците от 4.клас са били затруднени от 16-и въпрос в частта по математика, който опира до разпознаването на видове триъгълници.
Най-ниски постижения по български език и литература четвъртокласните са показали при задачите, свързани с прилагането на правила.

Учениците са били затруднени и при задачите за разбиране на процесите и явленията, свързани с предмета Човекът и природата.
Ниски са и постиженията по темите от историческо съдържание.

Най-високи постижения по български и литература има в областта на четене с разбиране и факти, свързани с изучаването на автори и творби, а по математика - при задачите, свързани с аритметични действия.

Средният процент верни отговори е 72,3%, което показва, че заложените в стандартите за началния етап от знания и умения са овладени в достатъчна степен, коментираха от образователното министерство.
Няма статистическа разлика между постиженията на момичетата и момчетата, като резултатите на момичетата са малко по-високи.
В сравнение с миналата година са повишени резултатите в 26 от всички 28 региона.
Друг извод, който е направен, че е усъвършенстван инструментариумът за проверка на знанията.
Общо 66034 ученици от 4.клас са се явили на тестовете за външно оценяване. Броят на училищата е 1883.

Резултатите от националното външно оценяване и изпитите в 7.клас показва по-високи резултати по история и цивилизация, биология и здравно образования и чужди езици.
Най-висока постижимост има по предметите от КОО „Обществени науки гражданско образование и религия".

По-нисък е процентът на постижимост на випуска по математика и по български език и литература в сравнение с останалите предмети, което е обяснимо поради различните цели, формат и специфика на модула на националното външно оценяване, посочват от министерството.

Общият успех от изпитите по БЕЛ и по математика е добър 4,02 и добър 3,65.
На първия модул по БЕЛ максимален брой от 65 точки са изкарали 76 ученици, а на първия модул по математика - 462-ма седмокласници.

И от двата модула на изпитите, максимален брой от 100 точки са получили седем ученици по БЕЛ, а по математика - 69 ученици. Това са пълните шестици на изпитите, уточниха от МОМН.

От МОМН отчетоха като положителен факт, че се е повишил процентът на учениците, които са останали да работят и на втория модул на изпитите по БЕЛ и по математика в сравнение с 2010 г.

Тази година е завишена скалата за оценяване.

Оценката "среден три" започва от 16 точки, а през миналата година се е поставяла от 14 точки. Тази промяна бе наложена заради настояването на преподаватели и на представители на Регионалните инспекторати по образованието в страната да се завишат изискванията за изпитите, коментираха от МОМН.