От четвъртък, 2-ри април, откриват столичното метро до летище София. Влакчетата ще бъдат пуснати в движение по новото трасе в 13 часа. До полунощ всички пътници по новата отсечка ще пътуват безплатно, съобщи БНР.

Метрото до летището налага промени и в схемата на движение на градския транспорт. Автобусите по линия 10 ще се движат по нов маршрут, който ще осигурява връзка на жителите на кварталите "Абдовица", "Димитър Миленков", "Видните" и на селата Бусманци и Казичене с метростанциите "Софийска Света гора" и "Искърско шосе". С променен маршрут ще е и линия 384.

Новите влакчета от и до аерогарата също разполагат с опцията спирките да се съобщават на английски.

Реално при този вариант (както е почти в цяла Европа), директно пътувате от Перник, Банкя, Своге и влакът ви продължава след Централна гара до гара "Искър" да речем. (тоест тук обслужвате цялата Софийска област, а не само град София).

Ако пътническите влакове на БДЖ са на интервал дори 30 минути от всяка от дестинациите в най-натоварения участък от Централна гара до гара "Искър", влаковете могат да достигнат такт от 10 минути , времето за пътуване ще се скъси значително, още повече, че вече е изградена специална жп спирка "Дружба" между гара "Подуяне" и гара "Искър", твърдят поддръжниците на жп-транспорта.

По тяхно проучване, ако влаковете на градската железница са през 10-15 минути (нещо съвсем естествено в час пик дори в страна като Чехия) от "Ларго"-то ще можем да стигнем абсолютно конкурентно с метро и градска железница за същото време, за което ще стигнем само с метро по първия метродиаметър до летището.

И това не е непременно лошо и опасно. Това е друга алтернатива за гражданите и възможност общественият транспорт да привлече нови пътници и съответно шанс да намалеят пътуванията с личен автомобил.

Само сътрудничеството между видовете обществен транспорт, а не фаворизирането на един единствен такъв за сметка на всички останали може да даде реалната алтернатива на тези, които пътуват към и от летище "София", категорични са бившите железничари.