Много компании харчат огромни суми пари за реклами, за да печелят „харесвания" (Like) във Facebook от хора, които нямат реален интерес от техните продукти. Това посочва едно от последните проучвания на BBC.

Също така се появяват много съдържатели на акаунти, които кликват върху определи страници в социалната мрежа без наистина да ги харесват.

Според експертите по сигурността някои от профилите, с които са посещавани страниците всъщност са фиктивни и са от компютърни програми, които разпространяват само спам.
Според админите на Facebook няма налице доказателства за наличие на проблем в случая.

„Харесванията" в социалната мрежа са от огромно значение за водещите марки на пазара. След като даден потребител е кликнал върху линка на съответната компания, той получава достъп до публикациите й, може да изпраща лични съобщения, както и да кани свои приятели в групата.

Facebook печели от компаниите като им иска пари, за да ги рекламира и по този начин привлича нови потребители, които да харесват страниците им.