След видяното в завода в Шванау в Германия съм спокоен, че от 2012 г. метрото в София ще се движи от Централна гара и „Надежда до бул. „Черни връх".

Това заяви министър-председателят Бойко Борисов при приемането на машината, с която ще бъде прокопан тунелът на софийското метрото през централната част на града.

Символичното предаването на огромното съоръжение с тегло над 1600 т, бе на церемония в производствената база на фирма „Херенкнехт".

Много съвременна машина си имаме, голяма е колкото самолет „Боинг". Само транспортирането й струва 1 млн. евро", каза още премиерът.

Машината с дължина 85 м ще бъде транспортирана у нас по р. Дунав до Белене, а до София ще бъде доставена на платформи.

Произведеното в Шванау съоръжение е най-безопасната технология за прокарване на тунели в света. То е поръчано от изпълнителя на участъка и е изработено специално за условията на метрото в София, обясни изпълнителният директор на „Метрополитен" инж. Стоян Братоев.

С машината на ден ще се прокопават около 9 м и ще се извозват около 1000 куб. м или 50 камиона изкопен материал.

Ще се работи при напрекъснат 24-часов режим на 3 смени и 7 дни в седмицата. В една смяна ще бъдат заети 35 човека, от които 25 в тунела и 10 отвън, посочи той.

С машина ще бъде изграден тунелът от втория диаметър на метрото между пътен възел „Надежда" и кръстовището на бул. „Витоша" и бул. „Патриарх Евтимий".

Той се финансира по ОП „Транспорт" чрез Европейския фонд за регионално развитие.