Водещият европейски производител на автомобили „Фолксваген" се завърна в САЩ с пищно тържество, което ознаменува откриването на завод за автомобили в щата Тенеси. Председателят на борда на директорите на германската компания Мартин Винтеркорн, който празнува своя 64-годшен рожден ден на 24 май, обяви, че компанията е поела на пътя на успеха в САЩ.
Заводът в Тенеси ще произвежда модела „Пасат", на който се възлагат надежди заедно със сглобяваната в Мексико „Джета", да увеличи продажбите на американския пазар до 300 000 хиляди срещу 257 000 хиляди за миналата 2010 година.
През последните месеци VW увеличи доставките си до САЩ с 21% до 172 000. Продажбите на Jetta са скочили с 6.6% до над 76 хиляди коли.През октомври се очаква да стартират продажбите на новия модел.
Ръководителят на американското поделение на "Фолксваген" заяви, че започването на производство в САЩ ще намали разходите, а също така ще съдейства за увеличаване на продажбите.
През 2018 г. германският автомобилен гигант се надява да продава по 1 милион автомобила на американския пазар.
До 2013 година 85% от продадените в щатите коли да бъдат произведени от заводите в Тенеси и Пуебла, Мексико, където автомобилният производител възнамерява да инвестира повече от 780 млн. евро.
В момента валутните курсове не позволяват на VW да увеличат продажбите си, тъй като те вкарват продукцията си в САЩ от Европа. Затова, за да може да продава колите си на по-добри цени в Америка, компанията трябва и да ги произвежда там, както разбира се и да предлага достатъчно много продукти, които ще паснат на вкуса на американските клиенти.
В края на 2010 г. най-големият производител на автомобили в Европа обяви, че ще инвестира 51.6 млрд. евро за периода 2011 - 2015 г. в опит да измести Тойота от световния връх.
„Уол стрийт дръжнал" дори отбеляза, че „Фолксваген" има необходимия финансов ресурс да започне прилагането на програмата, тъй като към края на третото тримесечие е разполагал с ликвидност от 19,6 млрд. евро само от автомобилната си дивизия.
Голямото присъствие на компанията в развиващите се пазари като Бразилия и Китай, както и схемите за подпомагане на покупките на нови автомобили в традиционните пазари, помогнаха на немския концерн да премине през тежката 2009 г. почти незасегнат, припомни в. „Уол стрийт джърнал".
За първите десет месеца на 2010 годината продажбите на автомобили произвеждани от концерна са нараснали с 12,4% в сравнение със същия период на миналата година до 5,98 млн. бройки. Основна заслуга за ръста е на засиленото търсене в Китай.
US
на 26.05.2011 в 06:24:25 #9А Тойота през тези години ще спят сигурно и ще чакат ФВ да ги настигнат... Хе-хе-хе Защото Тойта нямат пари ли или ликвидност??! Предишният изпълнителен директор на ФВ - Пиех - така се изложи в САЩ, че още дъъъълго време ФауВе няма да може да се съвземе тук. Качеството им беше отвратително, моделът "Файтон" беше пълна глупост (народна кола с цена на А8 - айде бе). Т.е. още дълго време ФауВе ще има да се доказва, преди да възвърне отново доверието. А Тойота (и те си имат трески) са предпочитани дори от жълтите тук и имат отличен имидж за надеждност - нещо много по-важно в САЩ, отколкото в Европа.
pusi
на 26.05.2011 в 00:52:27 #8Тойота не може да бъде изместена от първото място,колкото и да се напъват други производители
Kотарака
на 25.05.2011 в 11:47:46 #7Що да не пуснат едно евтино мехиканско Поло в Америка? Щом Ярис и Фит продават по 40-50 000 на година има малък пазар и в този сегмент! ... но е истина, че за съжаление все още много американци предпочитат да се предвижват на кон!
martin187
на 25.05.2011 в 11:41:19 #6какво ще рече фолксваген се завърна? кога са напускали?
boris
на 25.05.2011 в 09:50:44 #5VW polo и lupo ще са идеални за американският пазар
Kотарака
на 25.05.2011 в 09:21:58 #4За първите десет месеца на 2010 годината продажбите на автомобили произвеждани от концерна са нараснали с 12,4% в сравнение със същия период на миналата година до 5,98 млн. бройки. +++++++++++++;;; Защо за "първите десет месеца на 2010" ?!?!? .... вече сме средата на 2011 има данни за цялата 2010 година!! от стара статия ли сте преписвали или ... ? въобще дайте малко по-професионално!
JB
на 25.05.2011 в 08:46:23 #3JB. ти червен олигофрен ли си. Китай не е на мода вече. *************************************************** Икономика номер 1 не е на мода????????????? змийски пак ли си пушил трева рано сутрин?
zmja
на 25.05.2011 в 08:41:11 #2JB. ти червен олигофрен ли си. Китай не е на мода вече.УСА И БРАЗИЛЛИА са цел на инвеститорите.Аман от красноармейски тапънари.
JB
на 25.05.2011 в 08:06:51 #1Дошъл в Америка, спечлил. Не дошъл, не спечелил. ********************************************** Китай на там са инвестициите не кьм фалиралите латино-негроиди...