Звучи малко като парна космическа ракета, но времената го налагат - през февруари 2009-а в шоу-румовете ще видим дизелов Cayenne, пише Автопрес 2001.
През цялата история на марката надписът Porsche-Diesel се е появявал само веднъж - преди половин век подразделението Porsche-Diesel Motorenbau GmbH на Mannesmann AG усвоява по лиценз производство на трактори, проектирани от самия Фердинанд Порше.
При втория, вече днешен случай, моторът не е на Porsche, а е трилитров мотор на Аudi с мощност 240 к.с. и максимален въртящ момент от 550 Нм.
С шестстепенен автоматик Tiptronic S дизеловият Cayenne ще харчи средно 9,3 л нафта на 100 км път.
Не може да се каже, че марката Porsche се е спасила от кризата.
В Америка продажбите й паднаха с 40%, отложени са плановете по поглъщането на концерна Volkswagen, а в края на ноември за пръв път спря конвейерът на завода в Цуфенхаузен, където се правят моделите 911 и Boxster.
Интресното е, че в същото време в Щатите, където шестцилиндровият бензинов Cayenne се води евтин всъдеход, продажбите му нараснаха с 15%, което позволи на завода в Лайпциг да работи на пълен режим.
Дизеловите поршета в Щатите няма да се появят, а ще се реализират само в Европа, заради разликите в изискванията на законодателството за чистота на отработилите газове.
Meteora
на 18.12.2008 в 17:17:29 #6Фуджи-сан, не е сбъркано, правилно е. Бяха пред покупка на акции, ама кризата ги удари и се покриха. Порше държи около 17 % от Фолксваген, искаше да купи до 50%+1 акция.
vAn05
на 18.12.2008 в 15:03:36 #5Търся си Порше на пропан-бутан,защото метана много му качиха цената
Fuji san
на 18.12.2008 в 13:38:21 #4отложени са плановете по поглъщането НА концерна Volkswagen ================== Бе тва НА да не е сбъркано с ОТ, бе?
totopz
на 18.12.2008 в 13:28:09 #3barabanista - като казват "законодателството за чистота на отработилите газове' май визират Европа с него. Т.е. дизела се очаква да цапа по-малко и за това е нужен, за да покрие европейските норми. При положение, че американците карат коли и джипове с ненормално големи двигатели, които са много далече по ефективност от европейските и японските едва ли в Америка нормите ще са по-строги.
barabanista
на 18.12.2008 в 13:14:59 #2Хей, читака от долу. 60 хиляди долара е средно добра едногодишна заплата и наистина си прав /какво му плащаш. Това е равносилно в БГ Кайена да струва 25 000 лв. Това нищо, но понеже ще ползват остарелия вече дизел на Ауди, от това само ще си развалят имиджа. 9,3 литра по каталог значи 11/12 в действителност, което е твърде много за този клас трактори. И накрая факта, яе този нов автомобил не може да отговори на изискванията за вредните газове по Американските стандарти, говори достатъчно за качеството на двигателя. Ауди все още продават А6 с 2,7 литра дизел, който е стар като техника и то на необяснимо високи цени. Неговия разход е над 10 лтр/100 км при 90 км в час. Нещо абсолютно забравено например от БМВ, да не говориме от японските примуси. Жалко за името Порше.
Zin
на 18.12.2008 в 13:04:34 #1Аз не виждам какъв е проблема, щом победителят на последния льо манс е дизелов автомобил ..