Повреден заключващ механизъм на носовия колесник е причината за принудителното кацане на правителствения самолет „Фалкон" в неделя във Варна, съобщиха от Министерството на транспорта.
Инженерите от "Авиоотряд 28" стигнаха до този извод, след като вчера извършиха необходимите проверки и тестове на самолета. Заключението на експертите е, че най-вероятно повредата е станала във въздуха в момента на прибиране на колесника.
От "Авиоотряд 28" вече са информирали швейцарската компания и завода производител, която има договор за поддръжка и обслужване на самолета. Предстои правителственият „Фалкон" да бъде ремонтиран и след извършването на всички необходими тестове да бъде пуснат в експлоатация.
Правителственият самолет е закупен от държавното предприятие Ръководство на въздушното движение (РВД), а не от правителството, обяви пред Нова телевизия Кристиан Кръстев - бивш министър на транспорта в служебното правителство на Марин Райков. След като аеропланът е изплатен, той е прехвърлен на „Авиоотряд 28".
"Правителственият самолет не може да бъде върнат, той не е на оперативен лизинг, изплатен е отдавна. Може да се водят разговори с компанията, която е водила технически прегледи. Тя е дала гаранция за предишния ремонт".
„Правят се компромиси с правителствения авиоотряд", подчерта Кръстев. Той припомни, че Авиоотряд 28 беше второстепенен разпоредител на бюджетни средства към Министерство на транспорта, след това - към Министерския съвет. "Започнаха да си го прехвърлят във времето", припомни преподчиняването на авиозвеното, което отговаря за транспорта на властта.
„Ако за всяка техническа неизправност трябваше да купуваме нов самолет, то къде щеше да му излезе краят". Така бившият транспортен министър отговори на въпрос дали е нужно закупуването на нов самолет за нуждите на кабинета.
Министърът на транспорта Ивайло Московски ще запознае премиера със състоянието на самолета, както и ще бъде направена техническа и финансова оценка за използването му при изпълнение на държавни задачи.
Припомняме, преди два дни самолетът, на чиито борд беше и премиерът Бойко Борисов не успя да кацне в Пловдив, защото трите колесника не се затвориха след излитането. Наложи се машината да кръжи над морето, за да изразходва горивото и се върна обратно на варненското летище.
Това беше поредният инцидент с този самолет. През февруари "Фалкон"-ът също кацна принудително. Той кръжа около час и половина над София заради проблем с единия колесник. При излитането на машината към Брюксел той не се затвори и затова се наложи да кацне аварийно.
Oran Gutan
на 04.10.2015 в 03:37:09 #4ъ-ъ , оригинален си като китайски телефон!брао
ъ-ъ
на 02.09.2015 в 01:07:57 #3в голяма западна фирма направили самолет но не можели да решат проблема който се появявал при развиване на скорост близка до максималната. крилата му се късали. викали спецове от къде ли не. накрая извикали и инженер Ганев. пристига нашия и пита: - е какъв е проблема? - ами късат се крилата при скорост близка до максималната. - е къде се къса? - ето тук. даже сме сложили най-здравите метали и сплави и пак не издържа. вади нашия една бормашина и почва да дупчи по линията на късането. - ама какво правите? това е специално усилено място със специални сплави. знаете ли колко е скъпо производството им?! свършил нашия с дупченето и казва: - направете тестови полет. пускат самолета, развива максимална скорост даже и отгоре и се връща жив и здрав и напълно в изправност. всички са във възторг и всички са изумени. правят пресконференция и питат инженера: - как ви дойде тази гениална идея?! - много просто. отговорил инженер Ганев. по метода на българската тоалетна хартия. никога не се къса там където е надупчена.
Nigel
на 01.09.2015 в 16:01:37 #2Изглежда и швейцарците последният път са правили ремонта с пирон и кофражна тел. Обаче сега инж. Ганев ги удари в земята - сигурно е приложил нашия патентован универсален инструмент - "... майката"
Haho
на 01.09.2015 в 14:55:44 #1Криза е сега, докато не падне Флакона, да не се подменя!