Заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията в оставка Петър Киров даде началото на работата по изграждането на системите за сигнализация в железопътния участък Септември-Пловдив и телекомуникации по трасето София-Пловдив, предаде Агенция „Фокус".

При откриването Петър Киров заяви: „Днес започваме проект на стойност 76 милиона лева, който ще допринесе за изключителното повишаване на безопасността на движението на влаковете в един много натоварен участък - участъка между София и Пловдив. В този проект е предвидена модернизация на телекомуникационното оборудване по цялата дължина на трасето, изграждане на система за управление на влаковете в участъка между Септември и Пловдив. Това са елементи от всеобхватната стратегия за повишаване на безопасността на железопътния транспорт и за подобряване на неговата конкурентоспособност".

Киров обясни, че развитието на гласово предаване на данни и телекомуникации ще даде възможност за предаване в реално време на информация за движение на влаковете, което ще е по-добре за пътниците и за товародателите. С днешната инвестиция това, което вече е инвестирано в развитието на железопътната инфраструктура по ОП „Транспорт", надхвърля 440 милиона лева.

Зам.-министърът в оставка е убеден, че до края на 2015 г. тази система ще бъде изградена, така че да допринесе за повишаване на безопасността на движението. Проектът е част от развитието на цялостните коридори - връзката между гръцката и турската граница от една страна и София като най-големия транспортен хъб на България, и от друга страна между пристанище Бургас и София, а през София и в направлението към сръбската граница.

Тази линия е съществена част от Коридор 4 и Коридор 10 на Трансевропейската железопътна мрежа. Модернизацията на линията е от съществено значение както за България, така и за Европа. Това заяви инж. Милчо Ламбрев, генерален директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура" (НКЖИ),

По думите на инж. Ламбрев успешното изпълнение на проекта ще повиши устойчивото развитие на националния транспортен пазар и конкурентната интеграция на българската железопътна мрежа в европейските и евроазиатските транспортни връзки.

„На изграденото железопътно трасе Септември-Пловдив за скорости от 160 до 200 км/ч се изисква изграждане на сигурна гласова комуникация и отговорно предаване на данни. Този проект на НКЖИ предвижда изграждане на модерни системи за управление на влаковото движение. С въвеждането им ще бъде постигнато по-високо ниво на безопасност и техническа надеждност на съоръженията в участъка", поясни инж. Милчо Ламбрев.