Пътнически самолет с 90 души на борда се е разбил в неделя малко след излитането си от летището на киргизката столица Бишкек, предаде АФП.
Самолетът е напълно изгорял.
По последна информация 68 са загинали.
Самолетът Боинг 737, собственост на киргизката компания Itek Air, се е разбил близо до Летище "Манас" в столицата Бишкек.
Самолетът е извършвал полет до иранската столица Техеран.
Сред 22-мата оцелели трима са в критично състояние, а други пет - с 60 процента изгаряния.
Сред оцелелите е и 7-членният екипаж.
Сред жертвите има ирански, турски, китайски, киргизки и канадски граждани.
Властите изключват възможността причината за катастрофата да е терористичен акт.
Работи се по версията за технически проблем.
От компанията собственик обаче твърдят, че самолетът Боинг-737 е бил технически изправен.
Беше опровергана информацията, че на борда са били две американски баскетболистки от NBA.
Съобщава се обаче, че сред пътуващите е бил юношеският национален отбор на Киргизстан по волейбол.
Американски пожарникари и медицински персонал от близка база на САЩ са се включили в спасителната акция.
Припомняме, само преди няколко дни при излитане от летището в Мадрид се запали и изгоря самолет на испанските авиолинии.
153 загинаха, а впоследствие почина и един от тежко ранените пътници.
kozlodoev
на 25.08.2008 в 17:16:37 #21"незнам къде е разпространен Боинг, но ние в Европа ползваме истински самолети на Еърбас." Това е почти вярно. Само дето голяма част от кратките вътрешноевропейски полети се летят именно на споменатите вече Boeing 737-200 и на Mcdonnell-Douglass, които пък се тресат като за световно.
kerranna
на 25.08.2008 в 16:26:18 #20предстои
kerranna
на 25.08.2008 в 16:24:07 #19Трагедиите със самолети зачестяват! През лятото трафика е натоварен.Като си помисля ,че близо 50 самолета пълни с туристи всяко денонощие летят пред прозореца ми в посока към летището,горещо се надявам да не е чист късмет ,че у нас не се случва подобна авария.Дано да се дължи на добра техническа организация и сигурност на полетите! Иначе споко за тези на които им престои да летят! Аз дори съм скачала от самолет с парашут - самолета не е някаква адска машина.Иска добра подръжка.Спазване на правила за безопастност на полетите- това стига
Kotka
на 25.08.2008 в 11:18:09 #18лоша работа. много катастрофи тея дни.
Rosenberg
на 25.08.2008 в 10:37:08 #17А по отношение на катафалките ще кажа, че истинските катафалки са "произведенията" на Макдонал Дъглас!
Rosenberg
на 25.08.2008 в 10:34:56 #16Пенчо и във връзка с това което казваш ти ще ти кажа, че Бългерия Еър използва само такива!
superuser
на 25.08.2008 в 10:16:33 #15Самолета е бил 28-годишен. Мисля, че това изчерпва всичко (заедно с добре известната качествена техническа поддръжка на самолетите в ХХХстан).
Бай брадър
на 25.08.2008 в 07:51:14 #14Самолета е летял от Бишкек /Киргизтан /до Иран.А Москва няма нищо общо в трасето на полета.
Tony
на 25.08.2008 в 07:18:19 #13Любопитна информация... от newsru.com Boeing-737 е най-разпространения реактивен самолет в света. Произвежда се от корпорация Boeing от 1967 година. Използува се толкова масово, че в който и да е момент във въздуха се намират средно 1250 самолета от този тип и всеки пет секунди излита и каца още един Boeing-737.
A320
на 25.08.2008 в 03:04:48 #12Самолетът е 737-200, доста стара машина, в Европа няма авиокомпания, която да оперира с такава модификация. Наистина обикновено става дума за човешка грешка, но често в комбинация с повреда в остаряла техника. Отделно по-новите модели не допускат определени грешки на пилота и като цяло са по-безопасни.
vatcov
на 25.08.2008 в 02:13:21 #11Боинг 737 е най разпространеният пътнически самолет в света. Нормално е най-често да се случват аварии с него. На всеки 5 секунди каца или излита самолет от този модел. http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_737
Vladimorka
на 25.08.2008 в 02:03:47 #10По-комфортен е много условно казано... и двата самолета са си чисти автобуси - вътре си е тесно като при Юнион-Ивкони :-) А за ТУ-154 - не знам дали е забранен в ЕС, ама тука в софия каца по един-два пъти на ден.
Screw
на 25.08.2008 в 01:43:17 #9А320 е по-надежден от 737, но нито е по-икономичен, нито е по-евтин. А колко катастрофи са станали с тая бракма е отделен въпрос. И с опелчета стават повече катастрофи, отколкото с Тата, но това не говори нищо за качествата на двете бракми, просто има много повече опели отколкото индийски возила.
Screw
на 25.08.2008 в 01:28:31 #8Тоя па ненормалник...подписа на ЦРУ...а в Мадрид чии подпис беше, на КГБ или на МОСАД? Това промитите с малоумни идеологии типове нямате грам common sense.
Screw
на 25.08.2008 в 01:11:00 #7Ми нормално е много катастрофи да стават с тоя самолет - това е най-използвания самолет за mid-haul/short-haul полети. Еърбъс са основният им конкурент, но са много назад с техния А320/А319. Едно време и ТУ-154 се е борил за място в тоя сегмент, сума ти самолети са се разбили, оказало се е че не е икономически ефективен и заради това вече го няма. Даже е забранен на територията на ЕС.
silence
на 25.08.2008 в 01:06:30 #6Всъщност казва ли ни някой истината?
honour
на 25.08.2008 в 00:53:50 #5Бог да ги прости хората!
Batka
на 24.08.2008 в 23:25:58 #4до прежде говорищия : стига сте говорили глупости!!!!!! защото на този самолет е бил целия юношески отбор по баскетбол на Киргистан, то па бива бива ....
Wiseone
на 24.08.2008 в 23:04:55 #3Около 25 пътници са оцелели от общо 123, които са летели със самолет Боинг - 737, катастрофирал след излитането си от летище „Манас“ в Бишкек, съобщиха от департамента за граждански авиолинии на Киргизстан, цитиран от ИТАР-ТАСС. Съгласно информацията на департамента, самолетът е изпълнявал полет от Бишкек за иранския град Мешхед. **************** Фесовете имат нужда и без това от разреждане.
ЙОДА
на 24.08.2008 в 22:24:59 #2Възможно е в самолета да е пътувала "важна особа". Жалко за загиналите хора, светът върви към своя край