Повреда само в един от двигателите на самолета е малко вероятно да доведе до подобна катастрофа, заявява авиоексперт, цитиран от вестника.
Когато левият двигател на самолет MD-82 на американските авиолинии се запали след като излетя от Сейнт Луис миналия септември - пилотите успяха да се върнат и да приземят самолета без никой да пострада, припомня изданието.
Човешка грешка или серия от технически неизправности на машината най-вероятно са причините за трагедията на борда на JK5022, предполагат експерти.
Повреда в единия двигател не може да причини това, категорични са експерти. Трябва да е имало и още нещо. На все всеки шест месеца пилотите преминават през обучение и една от най-често тренираните ситуации, с които трябва да се справят, е повреда в двигателя.
Катастрофата с испанския самолет на мадридското летище Барахас е водеща и в други издания.
Кралското семейство ще посети ранените и ще отдадат почит на жертвите на трагедията, отбелязва Гардиън.
В Мадрид е обявен тридневен траур.
Tractor Boyz
на 22.08.2008 в 09:21:01 #10Трети двигател на опашката имат DC 10 и MD 11. Аз сьм се возил на DC 10 - много яка машина. А за EnglandForУотевер - на МД 82 двигателие са отзад на фюзелажа, а не на крилата. Така че даже и да е паднал единия двигател не виждам как ще повреди крилото. Освен ако не се изстрелял (двигателя) напред и не се е ударил в крилото. Много неприятна трагедия и RIP за загиналите.
nik__
на 21.08.2008 в 23:32:29 #9Експертите под мен, проверете дали тия самолети нямат и трети двигател на опашката. Иначе тегава работа, в повечето случаи катастрофите са дело на човешка грешка, на кой да са, я техниците са претупали,я пилотите са се оплели нещо, я проектантите. Няма на кой да е друг. Да почиват в мир загиналите
Maduri
на 21.08.2008 в 18:12:58 #8самолетът по принцип е сложна система от подсистеми... в дадения случай подсистема "двигател" излиза от строя... защо? може само да гадем...аз изразих експертна докадка... причините ще се установят от черните кутии... но как са реагирали останалите подсистеми вкл. екипажа ще е ключът към разгадаването на на тази трагедия... ако е вярно че са кофти подържани и компанията е калпава, някой СЕО трябва да лежи до живот за такива издънки
maistora
на 21.08.2008 в 17:54:00 #7Самолета е пропуснал два полета, преди това, за да може точно този да му е последния. Тази авиокомпания е пред фалит. Пилотите са пренебрегнали индикацията за прегряване на двигателя Това е на практика, а за мнението на експерта с ник Мадури...: -В България има повече експерти отколкото избиратели пред урните....
ForEnglandJames
на 21.08.2008 в 17:36:34 #6Maduri най-после малко смислен коментар по принцип повреда в турбината и спиране на работната способност на двигателя не би трябвало да води до катастрофални последици...освен ако не причини експлозия, сътветно отделяне на двигателя от крилото и нарушаване на аеродинамичните му параметри..(подобно нещо може да се случи и при изтичане на гориво и пожар в крилото - такъв беше донякъде случаят с Конкорд през 2000-та)
ForEnglandJames
на 21.08.2008 в 17:29:20 #5тук изобщо няма смисъл да се коментира компетентността (по темата) на хората писали коментарите отдолу... недейте да се излагате така..
Maduri
на 21.08.2008 в 17:23:37 #4хехе аман от експерти Точно за такива ситуации ФАА изисква самолетът да може да излита с един двигател... понякога не е нужно да има техническа повреда... на такива ниски височини може джигателят да глътне някоя патица или по едра птица, която пак да преебе двигателя... поради тази причина си има отделен сетрификат за повреди от чужди тела... а когато се провеждат динамични тестове се изисква излитане и заход с един двигател... причината за тази катастрофа, ако не е птица в двигателя и неумела намеса на екипажа, със сигурност може да се търси в турбинните дискове или лопатки... high cycle fatigue
maistora
на 21.08.2008 в 17:05:56 #3Как така ще излети с един работещ двигател; нали точно тогава е необходима пълна мощност?! То ако е така, значи пилотите бръмчат постоянно само с единия , и продават керосина за другия! Да ,ама не! ....това по отношение на аероплана. ====== Жалко за загиналите, да почиват в мир!
GWBUSH
на 21.08.2008 в 16:03:57 #2десен, ако това е достатъчно при управлението на самолета ти на Правец 8М, нещата надали изглеждат толкова простички в кабината на реалната машина. дееба и специалистите му ...
naskoraev
на 21.08.2008 в 16:03:47 #1Сега се сещам за полет на България Еър за Лондон Гетуик, който беше забавен с около 10 часа заради съмнения заради технически проблем. Тогава хората по Канал 1 негодуваха и псуваха, че ще закъснеят, може би днес са осъзнали че половин ден закъснение е по-добре, от прибързано разрешение за излитане на машина със съмнения за неизправност