Със знамена, плакати и призива: „Три пъти мисли и не режи" привърженици на ВМРО протестираха срещу намеренията на транспортния министър да премахне ЖП линията на гара Пионер.

„Направете нещо ново, не унищожавайте построеното", настояват от ВМРО.

На самите релси на гарата при един старовремски зелен вагон Ангел Джамбазки от ВМРО изложи аргументите си.

„Става въпрос за производствени мощности, свързани с много предприятия. Ако бъде махната линията, само за дейността на едно предприятие ще се наложи да бъдат вкарвани камиони, които да превозват тонове хартия. Преценете дали ще е добре за града", каза Джамбазки.

„Аргументът да се реже линията, защото не може да бъде опазена, е несъстоятелен. Така се разгражда държавата, разгражда се държавността", подчерта още той.

За ВМРО активиста е абсолютно неприемливо да кажат „Ние не можем да опазим нещо, затова ще го нарежем на скрап или защото така искат Дянков и Световната банка. Според Джамбазки примерът какво ще се случи с гара „Пионер" освен ако не я купи някой, е случилото се с гара Сердика: „Идете да видите чудесния парк, който обещаваха там да се изгради", добави той.

Джамбазки е категоричен, че нищо не налага да се отрязват заедно с линията 400 работни места. Едва ли тази линия е най-големият инфраструктурен проблем на железниците. „Ако искат да съкращават хора - да започнат от огромната си безсмислена администрация на „Иван Вазов" и първо да уволняват там", настоя той.

Джамбазки каза, че ако трябва, ще закара стоящия на гарата вагон до премиера и поясни, че релсите на гара "Пионер" отиват чак до гара Смирненски и че до МС минават широките релси на трамвая. Тази линия е свързана с тях, добави Джамбазки.

Той разказа, че идеята е била навремето, ако се наложи евакуация на града или внасяне на вода, да има начини за бърза реакция. „Тогава държавата е била държава", коментира ВМРО активистът. „Имаше един разказ „Дядо Йоцо гледа". Сега Дядо Йоцо не гледа, Дяда Йоцо реже, добави Джамбазки.

малко-по-късно протестиращи успяха да спрат демонтажа на железопътната линия. Десетки хора седнаха на линията и не позволиха преминаването на машини по трасето. Преди това те дори успяха да откачат вагон от една от композициите, разположени на гарата, с който да блокират трасето. Участъкът от „Хладилника" до „Пионер" обаче вече е отстранен.

Сред протестиращите бяха представители на фирми, чийто бизнес е засегнат от демонтажа, жители на района, представители на организации, които се борят за оцеляване на железниците, младежи от ВМРО. Те пресрещнаха и идващата за изнасяне на демонтираните релси композиция, качиха се по вагоните й принудиха машинистите да я спрат.

От премахването на линията сериозни загуби ще понесат няколко фирми, в чиито складове и цехове работят около 400 души. Само осигуровките, които фирмите внасят в хазната, надхвърлят милион лева.

Част от фирмите започват съдебни действия заради демонтажа, който слага край на действащите им договори за доставки по линията.

На мястото пристигнаха и шефът на Националната компания „Железопътна инфраструктура" инж. Милчо Ламбрев и главният архитект на Столичната община Петър Диков. Те увещаваха протестиращите, че премахването на релсите е за доброто на София. Стигна се до намеса на полицейски части.