Със знамена, плакати и призива: „Три пъти мисли и не режи" привърженици на ВМРО протестираха срещу намеренията на транспортния министър да премахне ЖП линията на гара Пионер.
„Направете нещо ново, не унищожавайте построеното", настояват от ВМРО.
На самите релси на гарата при един старовремски зелен вагон Ангел Джамбазки от ВМРО изложи аргументите си.
„Става въпрос за производствени мощности, свързани с много предприятия. Ако бъде махната линията, само за дейността на едно предприятие ще се наложи да бъдат вкарвани камиони, които да превозват тонове хартия. Преценете дали ще е добре за града", каза Джамбазки.
„Аргументът да се реже линията, защото не може да бъде опазена, е несъстоятелен. Така се разгражда държавата, разгражда се държавността", подчерта още той.
За ВМРО активиста е абсолютно неприемливо да кажат „Ние не можем да опазим нещо, затова ще го нарежем на скрап или защото така искат Дянков и Световната банка. Според Джамбазки примерът какво ще се случи с гара „Пионер" освен ако не я купи някой, е случилото се с гара Сердика: „Идете да видите чудесния парк, който обещаваха там да се изгради", добави той.
Джамбазки е категоричен, че нищо не налага да се отрязват заедно с линията 400 работни места. Едва ли тази линия е най-големият инфраструктурен проблем на железниците. „Ако искат да съкращават хора - да започнат от огромната си безсмислена администрация на „Иван Вазов" и първо да уволняват там", настоя той.
Джамбазки каза, че ако трябва, ще закара стоящия на гарата вагон до премиера и поясни, че релсите на гара "Пионер" отиват чак до гара Смирненски и че до МС минават широките релси на трамвая. Тази линия е свързана с тях, добави Джамбазки.
Той разказа, че идеята е била навремето, ако се наложи евакуация на града или внасяне на вода, да има начини за бърза реакция. „Тогава държавата е била държава", коментира ВМРО активистът. „Имаше един разказ „Дядо Йоцо гледа". Сега Дядо Йоцо не гледа, Дяда Йоцо реже, добави Джамбазки.
малко-по-късно протестиращи успяха да спрат демонтажа на железопътната линия. Десетки хора седнаха на линията и не позволиха преминаването на машини по трасето. Преди това те дори успяха да откачат вагон от една от композициите, разположени на гарата, с който да блокират трасето. Участъкът от „Хладилника" до „Пионер" обаче вече е отстранен.
Сред протестиращите бяха представители на фирми, чийто бизнес е засегнат от демонтажа, жители на района, представители на организации, които се борят за оцеляване на железниците, младежи от ВМРО. Те пресрещнаха и идващата за изнасяне на демонтираните релси композиция, качиха се по вагоните й принудиха машинистите да я спрат.
От премахването на линията сериозни загуби ще понесат няколко фирми, в чиито складове и цехове работят около 400 души. Само осигуровките, които фирмите внасят в хазната, надхвърлят милион лева.
Част от фирмите започват съдебни действия заради демонтажа, който слага край на действащите им договори за доставки по линията.
На мястото пристигнаха и шефът на Националната компания „Железопътна инфраструктура" инж. Милчо Ламбрев и главният архитект на Столичната община Петър Диков. Те увещаваха протестиращите, че премахването на релсите е за доброто на София. Стигна се до намеса на полицейски части.
ЮристЪ
на 28.06.2011 в 11:16:43 #19Леле,леле, леле, като чета писаниците за вело алеии и дрън-дрън работи,умирам от смях. От близо 20г. има проект този район да се застрои. По времето на Софиянски искаха да заменят земята около гара Пионер за площада пред Централна ж.п. гара. Блаженни са малоумниците,които си мислят, че линия за милиони левове се демонтира за велоалея. О,да, ще получите велоалея, а заедно с нея чисто нови кооперации, паркинги и няколко кръчми А за Елена, която твърди, че общината щяла да вземе най-умното решение - думи нямам. Посочете ми едно правилно решение на общината при замени и имотни сделки. Друг е въпросът, че релсовия път и земята са държавна собственост, тъй че общината (Диков) ще се ангажира само бързо да пробута строежа на новия комплекс. Адмирирам ВМРО,че се противопоставиха на това безумие - да се унищожи имущество за милиони за някаква мнима велоалея. То да има велоалея не е лошо, ама да нарежеш километри линия за това е кон за кокошка. По-добре С-бан да се направи,наместо друго, но не очаквам в държавата на лумпените някой да се вслуша в читава идея. Тук властват простаците и тъпунгерите!
Камен дел
на 28.06.2011 в 10:06:34 #18Следя изявите на ВМРО от около година и половина. Останал съм с впечатлението, че тази патриотична партия действа изключително отговорно и последователно, откакто се извършиха промените им на последния конгрес. На преден план излязоха хора като Джамбазки, които притежават изключително много знания, енергия и харизма. Не виждам нищо лошо в това ВМРО да защитава обществения интерес - затова съществуват партиите, а не за да крадат (справка проектите Костов, Сакскобурготски, Станишев, Сидеров, Доган, Борисов). Просто с това поведение, действия и отношение към чувствителни теми за обществото - ВМРО ме печелят като симпатизант. Пожелавам им да продължават да действат все толкова активно и да разкриват подобни злоупотреби навреме. Трябва само обществото ни да е по-будно, а не толкова заспало.
elena_1
на 28.06.2011 в 01:01:58 #17Трябва да бъдем по- позитивно настроени към промените, особено когато те са за добро. Сигурна съм, че общината ще вземе най- вярното решение. Нека да ги оставим да си вършат работата без излишни протести.
Joro1
на 27.06.2011 в 22:38:19 #16До колкото знам идеята е на мястото на сегашната линия да има велоалея и на мен тази идея супер много ми допада. Ще бъде чудесно да можеш да прекосиш половин София на колело или пеша, без да трябва да се съобразяваш с откачени шофьори и да дишаш изгорелите газове на 30 годишни москвичи...
Miki
на 27.06.2011 в 21:36:34 #15Добре де защо се гневите? Че премехването на ЖП линията е грешка го знаят даже и бездомните псета, но такива грешки са чиста печалба за властниците. Нали в края на крайщата те за това са дошли на власт. Ако има бизнес интереси към гората ако това правителство не се облажи, то това ще го направи следващото без значение кои са. Защо тогава сегашното да не използва момента ами да го оставя за следващите? Това е капитализма бе хора. Олигарсите богатеят, а политиците каквото могат смъкват от олигарсите докато са на власт, работейки в тяхна услуга за да им дават под масата. Това е! Съсипването си е съсипване важно е корупцията да не престава.
griffin
на 27.06.2011 в 20:48:47 #14кой ти е искал строежо
undefined
на 27.06.2011 в 19:01:26 #13Че те вече започнаха премахването на ж.п. линията в горния и край - до улица Сребърна.
rusnache
на 27.06.2011 в 17:12:14 #12С камиони не става транспорт в града поради простата причина, че повечето улици за затворени за тежкотоварни коли, а и в цял свят градовете се пресичат от няколко жп линии и като цяло е развито превозването на пътници и с влакове в самите градове. Разбира се София не е кой знае колко голям град, но съществуващата линия може да се ползва за достигане на потока пътници от кварталите Изток, Диана Бад и околните до района на Централна гара и други точки, ако там бъде пуснато метро или трамвай, но къде ти тази мисъл, когато става думи за дебели комисионни и строене на бизнес центрове и жилищни комплекси. София има ужасно малко коли и безумна организация на трафика. Градове като Токио, Москва, Ню-Йорк, Лондон и други мегаполиси се справят с трафика, ползват всички възможни варианти, строят мостове по 15 километра, в България правиме кръгови, затваряме линии и тн, пестиме пари ужким натоварвайки автомобилния трафик до полуда. Повечето градове първо строят кръг на метрото, обикалящ кварталите извън центъра и после го пресичат с линии свързващи противоположни крайни квартали, в София ще събираме всички линии в една точка, на тази спирка ще става безумна лудница и путникопотока ще е безобразен и общо взето за да стигнеш от младост до черни връх с метрото трябва да слезнеш до цум, а не да се качиш на линия която обикаля успоредно на околовръстното и да стигнеш за 10 минути. И да буташ същестуваща пътна инфраструктура е най-глупавото нещо което може да се направи.
Камен дел
на 27.06.2011 в 16:24:10 #11Но от тази линия БДЖ е само на плюс! Целта е да сложат ръка върху онези 40-50 дка около гара Пионер, разположени в Ловния парк, за да ги превърнат в едно китно бизнес центърче със затворен жилищен комплекс.
Mira10
на 27.06.2011 в 15:41:34 #10В крайан сметка трябва да се започне от някъде със съкращаването на разходите!
Jurist
на 27.06.2011 в 15:14:55 #9evalla, Angele, evalla! Da imashe koi da te chue obache... (Moderatore, sorry za latinicata, ama neshto ne raboti tazi tuka, v news-a)
Choco
на 27.06.2011 в 15:07:33 #8До колкото ми е известно влак на гара Пионер не е минавал от години. Трябва да се преценят евентуалните ползи от запазването на линията. Надали ще се ползва за превоз на товари, защото с камиони е много по-гъвкаво. Алтернативата е да се ползва като надземно метро което прави нещо като вътрешен ринг през града и свърва лъчовете на метрото и важните пътни артерии. Само ме притеснява ако махнат линията че ще застроят гората. То и сегашните "временни" постройки трябва да се изринат от ловния парк, защото не им е там мястото.
MILAN 1899
на 27.06.2011 в 14:16:29 #7Правилно!
IvanoV
на 27.06.2011 в 13:53:32 #6Имало е държава едно време при социализма..сега всичко се изкраде! Щом се стига до там инфраструктура за милиони да се издава на вторични,то какво да кажем за готвещата се кражба на Булгартабак!
lotsopa
на 27.06.2011 в 13:39:03 #5А ето ви много-обещаваният парк на мястото на гара Сердика ! в идеалния център на София !!! Гледайте и се досещайте какво ще му се случи, като дойде новата вълна на бетониране на София ! http://www.railwaypassion.com/forums/index.php?topic=2027.0 Кой управлява град София, и кой управлява "тая държава" ? Свине.
lotsopa
на 27.06.2011 в 13:30:55 #4Точно този терен е най-апетитният в София - той е в парка, и няма да стане на парк; това отлично го знаят онези, които се навъртат като хиени около Бибитко. И Бибитко го знае.
lotsopa
на 27.06.2011 в 13:29:23 #3ЖП е най-солидната инфраструктура - в близка перспектива това е най-евтиният транспорт, тъй като цените на петрола ще се вдигат до небето. Остава електричеството произведено в АЕЦ Козлодуй и жп транспорта. И въпреки това, при тези очевидни неща - има мераци да се награби някой с имотите на БДЖ . Ако някой мисли, че сме стигнали дъното - много се лъже! Ето че има още какво да се разгражда от тази държава.
жунгръц
на 27.06.2011 в 13:06:01 #2Така се разгражда държавата, разгражда се държавността", подчерта още той. ============================= държавността се разгради още когато народа избра за лидер, мутрак който го нарича "лош човешки матрял"
JedyMaster
на 27.06.2011 в 12:59:56 #1Джамбазки, имаш поздрави от участниците на прайд парада