Мишел Еспиноза - бижутерка, която продава изделията си през Pinterest - за малко не загубила клиентите си, след като към снимката на перлените й гривни бил прикачен линк, който изпращал потребителите на социалната мрежа към порнографски сайт. Това е само един от примерите, които илюстрират разрастващото се влияние на спама върху социалните мрежи, съобщава технологичният портал kaldata.com.
Изглежда, че с подобряването на анти-спам филтрите, спамърите започват да изоставят имейла и се насочват именно към социалните мрежи от типа на Pinterest. Всъщност, според специалиста Марк Ришър, 40% от акаунтите по социалните мрежи са дело именно на спамъри. В момента около 8% от съобщенията, изпращани до потребителите на социални мрежи, също са спам - с 50% повече от преди половин година.
За разлика от Facebook, които отдавна се борят срещу спама, младите социални мрежи като Pinterest съвсем не са готови да посрещнат тази разрастваща се атака. Спамърите се възползват от това и правят пари като рекламират стоки на търговци, а продават свои собствени продукти, крадат лични данни от онлайн анкети и инсталират вируси, които им пращат важна за нас информация.
Що се отнася до Pinterest, там спамът се изразява най-вече в линкове, добавени към снимки и затова се забелязва по-трудно. За съжаление, социалната мрежа не може да се справя бързо с подобни спам атаки. Мишел Еспиноза, например, трябвало да се свърже с Pinterest десет пъти, преди те да й обърнат внимание.
Спамът се премества от имейла към социалните мрежи
17.05.2012 15:47:21

ЕКСКЛУЗИВНО ВИДЕО
Хроники
