Финалният срок за завършване на лот 1 на автомагистрала „Марица" е краят на септември и повече не подлежи на удължаване. Това заяви категорично министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, която инспектира строителството.

Павлова, придружавана от председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров и мениджърските екипи на строителните компании, обходи терените. Те уточниха преработените графици за крайното завършване на магистралата през тази година, съобщават от МРРБ.

Павлова и Лазаров се увериха лично, че строителството на магистрала „Марица" е възобновено, като и на два лота се работи с усилено темпо.

Екип от 92 археолози и работници работят в момент на лот 1 - участъка от Оризово до Димитровград. Досега АПИ и Националният археологически институт с музей при БАН са подписали три договора за извършване на спасителни проучвания по трасето на лот 1 и проучване на 8 археологически обекта.

В момента археолозите извършвали допълнително проучване на обект от късното Средновековие. Договорът е сключен на 20 март, а разкопките са подновени на 4 април. Ако климатичните условия са благоприятни, те ще продължат 45 дни.

Строителната министърка получи уверението от ръководителя на археологическия екип Станимир Стойчев, че проучвателната дейност ще приключи най-късно до 20 май.

22 големи съоръжения трябва да се изградят върху 31,4 км по лот 1. Това са 8 селскостопански подлеза, 10 надлеза и 4 моста. Трябва да се направи реконструиране на напоителни системи, водопроводи и електрически далекопроводи.

По-голямата част от съоръженията вече са готови, но по други работата е възобновена едва сега. Изпълнителят на обекта даде уверението си, че ще бъдат положени максимални усилия, за да може в предстоящите топли месеци сложните съоръжения да бъдат изградени.

Физическото изпълнение на обекта към този момент е около 68 %. От министерството на Павлова припомнят, че първоначално той трябваше да бъде завършен през късната есен на 2013 г., но оттогава досега пускът е удължаван няколкократно.

Установено е, че изгледите за лот 2 на магистралата са значително по-оптимистични. Това е участъкът от Димитровград до Харманли. Закъснението в изпълнението на обекта и тук е сериозно, макар да е на 85 %. Отсечката трябваше да е готова през ноември 2014г.

В този участък почти напълно е приключила работата по строителството на 3 пътни възела, 10 надлеза, 13 подлеза и 2 паркинга. В момента усилено се работи по завършването на моста на река Харманлийска, уточняват от ведомството.

Павлова и Лазаров се увериха, че извън тези съоръжения голяма част от 34-те километра са готови за полагане на последния пласт асфалт. В процес на доизграждане са отводнителните системи, укрепването на скатовете край пътя и монтирането на мантинелите.

Строителите от своя страна увериха, че при запазване на темпото на възобновената работа обектът ще бъде готов до края на май.

Междувременно премиерът Борисов демонстрира, че е „в час" със случващото се на магистрала „Марица". Във фейсбук Борисов информира обществеността, че министър Павлова му е докладвала реалната ситуация.