Гръцки военен пилот „запалил" зачисления му изтребител Ф-16 и отишъл с него до съседна Турция да изтегли 2 000 евро от банкомат, за да заобиколи ограниченията в Гърция, където дневно е позволено да се теглят само до 60 евро, съобщава „Дейли телеграф".
Пилотът извършвал патрулен полет над гръцкия остров Самос в събота, когато той „изведнъж променил курса и се отправил към изоставено летище" в град Сьоке в западния турски вилает Айдън, твърди френският авиационен сайт RadioCocpit.fr.
Сайтът твърди, че пилотът „скрил" самолета в хангар и отишъл до центъра на Сьоке, където изтеглил турски лири, равняващи се на около 2000 евро от три банкомата, преди да ги обмени в евро в чейнджбюро. След това той се качил в изтребителя и се завърнал на летище „Неа анхиалос" в Гърция.
Полетът разтревожил Анкара за показване на непочтително отношение към банковите правила в Гърция.
Френският сайт също така твърди, че след куриозния инцидент турското правителство е подало официална протестна нота до Атина, което „Дейли телеграф" не са могли да установят дали е достоверно.
трактор
на 02.08.2015 в 01:28:36 #14The Bear | 21.07.2015 03:32 За много знаещите, Ф16 както и всеки модерен много целеви летателен апарат използва ... ================================================= 1-во, модерните бойни самолети имат малък газово-турбинен двигател, който се пали с електрически стартер. Той от своя страна нагнетява гориво към двигателя/ите. За запалването на двигателите е необходима също електрическа искра. При някои двигатели искрата тлее докато двигателя не достигне минимални работни обороти (iddle speed), след което горенето се самоподдържа, при други двигатели искрата работи постоянно. 2-ро, дори на модерните пътнически самолети им подават външно електрозахранване
babaiaga
на 26.07.2015 в 21:47:25 #13Така става, когато преписвате статии от неновините
Shemet
на 25.07.2015 в 16:26:12 #12Кура ша ми изтегли, лимита за теглене на пари в ден е до 500 евро. Демек чиляка е бил престоял 4 дена сигурно е бил в отпуск, демек почивка в Турция
Triono
на 24.07.2015 в 19:43:21 #11е тез ни качиха на черешата ....
сеирджия
на 21.07.2015 в 05:35:45 #10.
The Bear
на 21.07.2015 в 04:32:28 #9До Fox81 - ало летеца, какъв наземен ток те бие тебе бе. Това да не ти е пътнически самолет от 60г. Ебати летците сте в този форум. За много знаещите, Ф16 както и всеки модерен много целеви летателен апарат използва JFS - Jet Fuel Starter технология за стартиране на камерно горивен процес. Най-просто казано това са 2 газови ботилки които са нагнетени то 3000 PSI (обърнете си го сами в барове: 14.5 пси е един 1 бар) със замозривителен процес които стартира изгаряне във втора газова камера на реактивните двигатели. Тоест нищо не му пречи да кацне и отново да излети освен радио локатори, кули, РФД, транспондери и много други неща. Нищо чудно че няма летци в България ама това си е нивото на всички драскачи по форумите.
_SMITH__
на 21.07.2015 в 00:39:56 #8Бахти простотията...силно се надявам, че тази статия е написана от някой второкласник...
Dedo
на 20.07.2015 в 23:02:50 #7На този тип самолет за запуск не му трябва ток. Той пали на манивела, или на бутане.
Oran Gutan
на 20.07.2015 в 22:36:50 #6Фокси81, така четейки заключавам,че ток му е дал колегата Реджеп Иведик !! хохохо
pointzero
на 20.07.2015 в 22:17:53 #5това ако е вярно (в което много се съмнявам) в Анкара сигурно ще хвърчат пагони...
mocipako
на 20.07.2015 в 22:17:28 #4За по-голяма тежест, можеше да пишат франсетата, че пилота е продал, ракетите на ИД за скраб :-)
Borneo
на 20.07.2015 в 22:03:59 #3Този ако беше пехотинец щеше по-тихо да се прибере през зелена граница, ама с този свръхзвук и то само за 2 000 евро, голЕм шум е вдигнал.
ъ-ъ
на 20.07.2015 в 21:36:56 #2тиг | 20.07.2015 16:57 Нерде Ф16, нерде Юрофайтър Усмивка ============================= не бе. Нерде Ф16, нерде евро КЕШ. журналистЪ хабер за типигьоз уйдурма зулум от серсем пасквил
tashunko_sapa
на 20.07.2015 в 20:42:45 #1Аха хахаха... Ако е вярно - евала, на пич-а. Намерил е решение, когато е имал възможност и се е възползвал