Стратегията за развитие на железопътния транспорт още не е готова. Това заяви изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров пред журналисти по време на дискусия, организирана от Института за пазарна икономика, посветена на бъдещето на „БДЖ Товарни превози".
В момента мениджмънтът на националния железопътен превозвач подготвя детайлен план от над 300 страници, в който са описани няколко сценария пред БДЖ - негативен, реалистичен и оптимистичен, каза още Владимиров.
В текстовете за залегнали дълбоки реформи, допълни изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ".
Припомняме, че ръководството на БДЖ пое ангажимент до края на февруари да представи своите предложения за реформа в сектора за периода 2015-2022 г., като до момента този план все още не е представен.
Като елементи от него Владимиров посочи, че се предвижда сериозно инвестиране на средства за закупуване на влакове, които да се движат в „южното направление" (София - Бургас)
Припомняме, там поетапно до 2020 г. се очаква да бъдат въведени в експлоатация високоскоростни жп отсечки, които ще свалят времето за пътуване между София и Бургас до рамките на около 3 часа.
Относно финансовото състояние на БДЖ в реформата е залегнало, че то се очаква да се подобри вследствие на увеличаване на собствените приходи. Държавата също ще участва, като минималният вариант е това да стане с минимум 210 млн. лева.
Владимиров заяви, че очаква и кредиторите на БДЖ, към които компанията има заеми за близо 600 млн. лв., да одобрят предстоящата стратегия.
Шефът на Холдинг БДЖ в същото време изрази съмнение, че към настоящия момент може да се говори за реален интерес към „БДЖ Товарни превози". Припомняме, че съмнение за продажбата на дружеството, изрази и транспортният министър Ивайло Московски.
Председателят на парламентарната комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения Гроздан Караджов заяви, че приватизацията на „БДЖ Товарни превози" е стратегически въпрос, но това по принцип е правилното решение. Задачата на ръководството на компанията в момента е да се опита да направи „БДЖ Товарни превози" по-привлекателна за спедиторските компании, които са тези, които разпределят пазара на транспортни услуги.
В „БДЖ Товарни превози" трябва да се наблегне значително на маркетинга, на привличането на нови клиенти, иначе финансовото състояние на дружеството ще се влошава.
Караджов все пак заяви, че в момента в България по-скоро е привилегирован автомобилният транспорт. Цените, които плащат тежкотоварните автомобили за преминаване през инфраструктурата ни не могат да покрият разходите за нейната поддръжка.
Той дори стигна по-далеч като заяви, че при сегашния вариант, всеки един от данъкоплатците плаща на всеки един превозвач на товари в света, който преминава през нашата територия. „За бедна държава като България, това е абсурдно. Час по-скоро трябва да изоставим тази практика", призова Гроздан Караджов.
На дискусията присъстваха още шефът на „БДЖ Товарни превози" Любомир Илиев, икономистите Георги Ангелов, Петър Ганев, Светла Костадинова, Георги Ганев и други.
Xa-x@v
на 05.03.2015 в 18:25:06 #1Да ликвидират БДЖ за какво ни е все пак това искат гробарите Нормалните хора в нормалните държави ползват масово този транспорт,а нашите искат да ги закриват Нещата опират до умствен багаж.