Американските компании International Business Machines Corp и Apple Inc се договориха за ексклузивно партньорство за налагане на iPhone и iPad на пазара на корпоративни клиенти. IBM още тази есен започва да продава смартфони и таблети Apple, наситени с техни приложения, съобщава Reuters.

Съобщението бе направено два дни преди да излязат тримесечните отчети на IBM и след редица придобивания на софтуерни разработчици за мобилни устройства.Това се вписва в стратегията на компанията да заложи повече на програмно осигуряване и услуги, след спада в търсенето на нейно техническо оборудване.

IBM обяви вчера, че пуска стотици приложения, създадени специално за нуждите на банкери, лекари, търговци и работещи в туризма, транспорта и телекомуникациите. Това е сериозно предизвикателство, защото по принцип досега компаниите се отнасят с недоверие към нивото на защита на информацията в мобилните устройства, както и съхраняването й на „облака".

Партньорството с Apple се подготви през последните шест месеца. Негови основни направления ще бъдат безопасността и управлението на мобилните устройства, както и работата и анализа на големи обеми данни. IBM планира да създаде и корпоративни "облачни" услуги, оптимизирани за мобилната платформа iOS, на която работят смартфоните и таблетите на Apple.

Конкуренцията на корпоративния пазар на мобилни устройства се изостря с всяка изминала година. Apple и Samsung постепенно „изяждат" дела на някогашния лидер - Blackberry, а опитите на Microsoft да наложи свои телефони с Windows засега не се увенчават с успех.