С партньорството на болница "Токуда" е проведено обучение на 525 учители в детските градини и ясли в София за разпознаване на ранните симптоми на аутизма и оказване на подкрепа на децата и техните семейства.

Това стана ясно по време на Международна обучителна конференция за представяне на наложени терапевтични подходи и европейски законодателни практики, подпомагащи лицата от аутистичния спектър, на която в „Токуда" се събраха изтъкнати експерти, лекари, учители, деца с аутизъм и техните родители.

Калоян Дамянов от учителската асоциация съобщи, че са обучени 1300 учители, които работят в 1100 училища за обучение на деца с аутизъм и подчерта важността на това обществото да е информирано.

„Ако не работим заедно не бихме могли да изградим подкрепяща среда за засегнатите деца", отбеляза той и изтъкна, че в подкрепа на децата аутисти е създаден фонд, има асоциация, родителски организации, учителска организация. „Много често учителските и родителските организации са в сблъсък, докато тук ние работим заедно", изтъкна още той.

Фондът за терапии има за цел да подпомага повишаването на информираността за проблемите на аутизма в България и подобряване качеството на работата с децата-аутисти, в рамките на държавната образователна система.

Едно от затрудненията, които срещат специалистите идва от това, че в образователните училища не е достатъчна информираността за аутизма, включително сред преподавателите, изтъкнаха експерти.

Според статистиката аутизмът е най-бързо нарастващото разстройство в развитието в целия свят. Преди 20 години диагностицираните с аутизъм деца са били 5 на 10 хиляди, а към момента те са 1 на 100 и броят им продължава да расте.

Около 67 милиона души по света са засегнати от аутизъм. Тази година с аутизъм специалистите очакват да бъдат диагностицирани повече деца, отколкото с диабет, рак и спин взети заедно.
При момчетата вероятността да бъдат диагностицирани с аутизъм е 4 пъти по-голяма от колкото при момичетата.