„Топлофикация" и топлинните счетоводители до този момент не са показали, че основната грижа за тях е клиентът, да бъде информиран и да знае кога за какво плаща.

Това каза пред журналисти в Дом за възрастни хора "Зона Б-5" столичният кмет Йорданка Фандъкова.

Кметът посочи, че очаква доста сериозни промени в дейността на „Топлофикация", както по отношение на взаимоотношенията с клиентите, така и в договорите, които компанията има с топлинните счетоводители.

„Днес изпратих доклада заедно с всички приложения - той е над 300 страници, на председателя на Общинския съвет с предложение да бъде сформирана работна група от общински съветници от всички политически сили, които да разгледат предложенията с промени. Надявам се, да се постигне консенсус между политическите сили по отношение на това, какво трябва да се направи за обслужването на клиенти", посочи Фандъкова.

Столичният кмет изброи няколко мерки, на които държи. В договорите топлинните счетоводители, сред които е и „Топлофикация", първо са длъжни да информират предварително клиентите си за прогнозните дялове.
„Чух, че директорът на „Топлофикация" говори за частична информираност на клиентите. Аз не мога да допусна такова нещо", каза Йорданка Фандъкова.

В договорите трябва да има два пъти отчитане, което да е в рамките на договореностите в момента, включително в средата на сезона да има едно междинно отчитане. Прогнозните дялове, както система, винаги ще водят до изкривяване. Фандъкова държи и на предварителен контрол върху сметките.

„Очаквам още през месец февруари „Топлофикация" да си провери топлинните счетоводители, да си провери данните преди да ги обяви на всички и преди хората да си получат сметките. В рамките на съществуващите договори има механизъм, по който да бъдат отчитани два пъти сметките. Говорим за две различни отчитания, за да може да се повиши надеждността на данните, които се събират", добави Фандъкова.