Европейската организация за разработка на технологии EUREKA се е заела да разработи ново поколение start-stop система за двигателите на автомобилите.
Тя ще е компактна, евтина и ще е напълно интегрирана в двигателния отсег. Системата се разработва, за да позволи на европейските производители на автомобили да посрещнат строгите изисквания на ЕС за нивото на вредните емисии, а също така да задоволи търсенето на по-икономични автомобили.
Според прогнозите на EUREKA през 2010 г. ще се продават по 1 милион автомобила със start-stop система за изключване на двигателя.
При европейски цикъл на шофиране, такава система спомага да се намали разходът на гориво с 6%, а в силно задръстени градове е възможно разходът да се намали с до 25%.
Първото поколение подобна система бе разработено от компанията Valeo.
Тя се използва в автомобилите Smart, Citroen, а отскоро и в Mercedes A- и B-Class.
Новото поколение старт-стоп система ще е напълно интегрирана.
Досега трябваше в двигателния отсег на автомобилите да се помести отделен блок за изключване и стартиране на двигателя при спряло превозно средство.
Новата система ще е по-компактна и в един блок с динамото на автомобила, което ще позволи да се монтира по-лесно.
Освен това системата ще е по-евтина и ще може масово да се инсталира в автомобилите.
EUREKA изключително сериозно залага на тази система, защото според организацията това е най-лесният начин да се намали потреблението на гориво и отделяне на вредни емисии в околната среда, без да се правят промени по двигателите на автомобилите.
Само Peugeot-Citroen възнамерява да инсталира системата в 1 милион автомобила от 2011 година натам.
След като е сертифицирана от EUREKA, системата може много по-лесно да премине законовите тестове и да стигне до пазара в Европа.
Valeo пък търси нови клиенти за разработката в Азия и САЩ.
Източник: Speed-Press
Зрител
на 21.01.2009 в 11:27:27 #7Хм, лошо няма стига да човек да може да й каже "Я, трай там!". Тоест да я изключи. И да не оскъпява колата с повече от 200 евро. Защото не за всеки конкретен потребител с неговите нужди и начин на придвижване има изобщо смисъл. В момента е зима. Работят фарове, отопление (от двигателя), вентилатори и отопление на задното стъкло. През лятото работи климатикът + вентилацията. Ако останеш на единия акумулатор си за мустаците.
Хуманоид
на 19.01.2009 в 16:20:44 #6Защо ми изтрихте предишния коментар? Заради споменаването на БМВ или Тойота?
Хуманоид
на 19.01.2009 в 16:04:56 #5Всъщност, за да съм съвсем точен, в Европа първо Ситроен въведоха истемата Старт & Стоп
gg_
на 19.01.2009 в 13:26:38 #4Хуманоид, не само тва ами всеки двигател работи и като генератор и се зарежда когато спираш или се спускаш по нанадолнище
Хуманоид
на 19.01.2009 в 13:11:00 #3Има сфетофари, на които прекарвам десетки минути в чакане. За мен е добра система. Затова и хибридите се справят добре в градски условия - в такива случаи се ползва само ел.двигателя, който не консумира ток, когато колата не се движи.
???????
на 19.01.2009 в 12:46:23 #2Карах БМВ 1 с такава система. На всеки сфетофар, автомати4но ми изгася6е двигателя и при вклу4ване на скорост се стартира6е пак. Супер, мислех си аз, карам икономи4но. Накрая равносметката 14 на сто градско.... никога няма да си купя кола с подобна глупост....
Zin
на 19.01.2009 в 12:44:20 #1Някой разбирко да обясни и оплюе тази система?