Европейската организация за разработка на технологии EUREKA се е заела да разработи ново поколение start-stop система за двигателите на автомобилите.

Тя ще е компактна, евтина и ще е напълно интегрирана в двигателния отсег. Системата се разработва, за да позволи на европейските производители на автомобили да посрещнат строгите изисквания на ЕС за нивото на вредните емисии, а също така да задоволи търсенето на по-икономични автомобили.

Според прогнозите на EUREKA през 2010 г. ще се продават по 1 милион автомобила със start-stop система за изключване на двигателя.
При европейски цикъл на шофиране, такава система спомага да се намали разходът на гориво с 6%, а в силно задръстени градове е възможно разходът да се намали с до 25%.

Първото поколение подобна система бе разработено от компанията Valeo.
Тя се използва в автомобилите Smart, Citroen, а отскоро и в Mercedes A- и B-Class.

Новото поколение старт-стоп система ще е напълно интегрирана.
Досега трябваше в двигателния отсег на автомобилите да се помести отделен блок за изключване и стартиране на двигателя при спряло превозно средство.

Новата система ще е по-компактна и в един блок с динамото на автомобила, което ще позволи да се монтира по-лесно.
Освен това системата ще е по-евтина и ще може масово да се инсталира в автомобилите.

EUREKA изключително сериозно залага на тази система, защото според организацията това е най-лесният начин да се намали потреблението на гориво и отделяне на вредни емисии в околната среда, без да се правят промени по двигателите на автомобилите.

Само Peugeot-Citroen възнамерява да инсталира системата в 1 милион автомобила от 2011 година натам.

След като е сертифицирана от EUREKA, системата може много по-лесно да премине законовите тестове и да стигне до пазара в Европа.
Valeo пък търси нови клиенти за разработката в Азия и САЩ.

Източник: Speed-Press