Главна дирекция "Борба с организираната престъпност" ликвидира виртуален МОЛ за търговия с фалшиви контрабандни стоки на скъпи търговски марки. Това съобщи началникът на сектор "Компютърни престъпления, интелектуална собственост и хазарт" в ГДБОП Явор Колев.

Иззетите контрабандни стоки са на стойност за над 1 млн. лв.

Складовете, където са се съхранявали стоките, се намират в центъра на София. Виртуалният магазин се е „помещавал" на адрес mаllvm.com. Там са се предлагали различни луксозни стоки.

От склада и магазина на виртуалния МОЛ са иззети голям асортимент от артикули - чанти, шапки, шалове, часовници, гривни, колиета, обеци, портфейли, парфюми и др., носещи търговските знаци на световни марки, собственост на "Кристиан Диор", "Люи Вюитон", "Адидас", "Долче и Габана" , "Версаче", "Армани", "Булгари", "Радо" , "Монблан", "Омега" , "Ролекс" и други, съобщиха от МВР.

Те били рекламирани масирано в сайта, където потенциалните клиенти имат пряк поглед върху вида на модната и „маркова" стока, могат да я поръчат и след плащане да я получат, често без да разберат, че е контрабандна.

От МВР предупреждават, че у нас все по-често се появяват сайтове, предлагащи фалшиви стоки.

Освен щетите за бюджета и нарушаването на интересите на правоносителите, предлагането на контрабандни ментета със съмнително качество руши доверието в наложени търговски марки и компрометира електронната търговия като добра форма за бизнес, поясняват експерти.

По случая е образувано досъдебно производство. Задържани са и пратки, които са били изпращани на различни места в страната.