Бойко Борисов продължава политиката на правителството на НДСВ и на правителството на тройната коалиция - политика свързана с източването на БДЖ и воденето им към фалит.

Това заяви Иван Иванов от ДСБ по време на редовната пресконференция в централата на партията.

По думите му продължаващата от десет дена стачка на работещите в железниците показва безсилието на правителството да реши проблемите.

Иванов посочи два примера как железницата е била източвана. По времето на Симеон Сакскобургготски са били купени електрически мотриси от „Сименс" при цена на едно място в тях над 26000 евро. Същевременно е имало абсолютно съпоставими по клас, чиято цена на място е била само 1600 евро, т.е. БДЖ е платила 15 пъти по-висока цена, отколкото са предлагали конкурентни фирми, подчерта Иванов.

Той съобщи, че по времето на управлението на Сергей Станишев България е продала спални вагони на цена 40000 евро на вагон и почти веднага е купила рециклирани спални вагони, които били 10 пъти по-стари от продадените и сделката била по 800 хиляди евро на вагон тоест 20 пъти по скъпо.

Иванов изтъкна още, че е недопустимо товарните превози, които винаги и навсякъде са печеливша дейност, в България да са губещи. Той посочи, че за миналата година имат приходи 170 милиона лева, а сега се чува, че се готви бърза процедура, по която да бъдат приватизирани на смешната цена от 200 милиона лева. Ако това бъде направено, железниците ще бъдат обезкървени, подчерта Иванов.

Иванов заяви категорично, че ДСБ настояват правителството да отговори какви мерки ще бъдат предприети за стабилизирането на железниците, кога ще бъдат изпълнени и какъв ще е ефектът. Ако бъде получена финансовата подкрепа от Световната банка да бъде отговорено как този финансов ресурс ще бъде разпределен - за какви конкретно мерки.

Димитър Бъчваров от ДСБ каза, че стачката в БДЖ е срещу бездействието на правителството и срещу потърсената отговорност от предишните две правителства. „Срещу министър Цветков от правителството на Борисов и прикриването на злоупотреби извършвани от предишните управления, а най-вероятно и от сегашното", добави Бъчваров. Той заяви, че ДСБ настоява за ясен план на управляващите по отношение на железниците.

В последните десет години не са полагани никакви усилия за поддръжката на железния път, изтъкна още Иван Иванов и посочи, че скоростта на влаковете е намалена повече от два пъти поради изключително лошото състояние на железния път. Той изрази опасения, че зад идеите за бърза приватизация може да се крият и намерения за нарязване и продажба на релсите като скрап.

По темата за протестите на зърнопроизводителите и наближаващите към столицата трактори Димитър Бъчваров каза: „Когато правителството излъга една голяма група предприемачи и производители, се стига до подобни ситуации. И правителството, и излъганите попаднаха в капана на собствените си действия".