Дефектите, констатирани на моста „Нова Европа" при Видин - Калафат, нямат нищо общо със здравината на мостовата конструкция.
Така транспортното министерство опроверга репортаж на Euronews, че „Дунав мост 2" е заплашен от разрушение.
Припомняме, телевизията отбеляза, че българското транспортно министерство е открило най-малко 20 сериозни дефекта по новия мост, които могат да доведат до внезапно срутване на съоръжението.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията категорично отрича появилите се в публичното пространство информации, че мостът „може да падне". Невярна е и изнесената информация, че следствие на дефектите е проникнала вода в конструкцията на моста, където са разположени кабели и комуникации, поясняват от ведомството.
В разпратеното до медиите съобщение на транспортното министерство става ясно, че инспекцията на моста е по разпореждане на ресорния министър Данаил Папазав от този месец, заради появили се напуквания в асфалтовата настилка.
Проверката показала, че на места е проникнала вода, следствие на незатворени технологични отвори в конструкцията, които ще бъдат затворени до края на ноември 2013 г.
Комисията е установила сериозни проблеми, но ако те бъдат отстранени качествено и в срок, няма да се отразят на бъдещето експлоатиране на моста, отбелязва се в съобщението от ведомството.
Установено е, че слаби места в настилката са се появили и в двете ленти на моста. Техническа проверка от български специалисти установи, че това се дължи на повърхностна вода от дъждовете, която прониква под настилката следствие на тежкотоварния трафик.
Вече са започнали действия за подобряване на отводнителната система на моста. На този етап деформациите са само по износващия слой на асфалта, който е с дебелина от 4 см (настилката е с обща дебелина 10 см) и трябва да бъдат взети спешни мерки за отстраняването им преди началото на зимния сезон, когато водата може да замръзне и да нанесе сериозни щети на настилката, допълват от министерство.
Транспортното ведомство е запланувало за началото на ноември да бъдат преасфалтирани всички проблемни места, като ше бъде въведена временна организация на движението по моста, като трафикът и в двете посоки ще се извършва върху платното посока България - Румъния.
Съгласно подписания договор, всички констатирани дефекти по моста до края на 2013 г. се отстраняват за сметка на изпълнителя. Транспортното министерство ще наложи строг контрол по качественото изпълнение на всички действия по тяхното премахване, защото след изтичане на този срок всички бъдещи проблеми ще бъдат отстранявани за сметка на смесеното българо-румънско дружество за експлоатация и поддръжка на съоръжението, заключава се в съобщението.
dddddd
на 30.10.2013 в 20:23:48 #6И сега какво? Министърът казва мостът ще падне, министерството казва няма да падне. Наистина, много памперси трябва за тези експерти. Оставка!
павиан
на 30.10.2013 в 20:15:16 #5Аз пък мисля че Бойко е виновен Кой построи моста?Станишев Бойко или Бойко Станишев?
Силен Българин
на 30.10.2013 в 16:26:19 #4Тук Евронюз няма защо да се опровергава, опровергава се самия министър Данаил Папазов, който се е наакал, а сега трябва да му се забърше задницата защото заради глупостите които е наприказвал България може да загуби 70 млн. Евро от ЕС. Тук трябва да се отбележи че всичките министри от това правеителство непрекъснато трябва да са с памперси, защото посирането им е перманентно. http://dnes.dir.bg/news/dunav-most-dupki-15302782
Harvester
на 30.10.2013 в 14:42:37 #3Естествено, че ще излезе кьорфишек. Поне имахте 3-4 часа между двете новини да посерете
alabalani
на 30.10.2013 в 13:31:10 #2Хаха. Така ли бе, гербосвиньо? Ми в такъв случай той още е в гаранция и батка ти Бойко трябва да плати ремонта, щом той го е построил. Не ли, тъпако?
boris
на 30.10.2013 в 13:14:56 #1Еми така е бате! Бойко, този мост, за четири години го построи - комунистите за четири месеца на власт го докараха до предструтено състояние ! Бесен