"Крайслер" (Chrysler Group LLC) обяви на 24 май изплащането на 7,6 милиарда долара правителствени заеми от САЩ и Канада след завършването на нови операции по рефинансиране, предаде Ройтерс. Компанията се разплатила с Вашингтон и Отава съответно с 5,6 млрд. и 2 млрд. долара.
Това става шест години по-рано, заедно с плащането на начислените лихви и допълнително възнаграждение.
За по-малко от две години, ние изпълнихме ангажимента си да изплати на данъкоплатците от САЩ и Канада пълен размер получените заеми, каза главният изпълнителен директор на компанията Серджо Маркионе.
Компанията получи заем от американските власти през 2009 г., когато правителството се опитваше да я измъкне заедно с "Дженеръл Мотърс" от кризата. Финансовите трудности доведоха до фалит и до появата на „Крайслер холдинг".
В началото на май стана известно, че американският автомобилостроител е с първа печалба от юни 2009 г., когато компанията завърши процедурата по банкрут и преструктуриране.
Според резултатите за първото тримесечие на т.г. компанията е отчела печалба в размер на 116 млн. долара, докато за същото тримесечие на миналата година загуби 197 млн. долара.
Приходите на Крайслер за първото тримесечие са нараснали до 13,1 млрд. долара, което е с 35% повече от съответния период на миналата година. Продажбите за сметка на излезлите на пазара 16 обновени модели, вкл. и на офроуда Jeep Grand Cherokee и седана Chrysler 300C са увеличени с 18 на сто.
Оперативната печалба на компанията достигна 477 млн. д., което е с 334 млн. д. повече от първите три месеца на миналата година.
Според данните за миналата година концернът Крайслер е загубил 652 млн. долара. По този начин автомобилопроизводителят е завършил 2010 г. „на минус" за пети път. Последната успешна година бе 2005-а, когато компанията реализира печалба в размер на 1,8 млрд. долара.
Eric_Draven
на 25.05.2011 в 10:34:00 #2Така е, Джъстис. Все пак жалко за Понтиак.
Justice for ALL
на 25.05.2011 в 10:22:08 #1Интересно. Тая компания я бях отписал. Хубаво е, че са я вдигнали на крака. Имаха най-добре изглеждащите модели от американските коли преди 2000. До някъде тая криза на автомобилния пазар беше добре. Сега се емнаха да оправят моделите и гледам взеха да изкарва все по хубави коли - и Форд и ДжиЕм.