Законът за хазарта най-накрая мина в пленарна зала.

С общо 110 гласа "За" народните представители приеха законопромените в Закона за хазарта. 76 са гласувалите привърженици от БСП и 34 от ДПС. Двама "гербери" се въздържаха, а 71 народни представители от опозицията се обявиха твърдо против новия Закон за хазарта.

Всичките гласували осем депутата от "Атака" натиснаха копчето "против" законопроекта за хазарта. С приетите вече промени се прилага нов начин на облагане - двукомпонентна такса за хазарта.

Предвижда се двукомпонентна такса за издаване и поддържане на лиценз за хазартна дейност, която се състои от два задължителни елемента.

Първият елемент от таксата е константна величина в размер на 100 000 лв. и се събира еднократно.

Вторият елемент от таксата е променлива величина, определена в размер на 20 на сто върху разликата между стойността на получените залози и изплатените печалби, а за игри, за които се събират такси и комисионни за участие, върху стойността на получените такси и комисионни.

Проектът предвижда двукомпонентна такса в комбинация с данъчно облагане с корпоративен данък, каквато е добрата практика на облагане на хазартната дейност, съществуваща в редица държави-членки на Европейския съюз - Дания, Великобритания, Малта, Испания и други.

Във връзка със събирането на таксата проектът предвижда имуществена санкция, в случаите, когато за дължимата такса не е подадена справка в законоустановените срокове.

С проекта се предвижда изискванията към организирането на онлайн залагания да важат за всеки вид хазартни игри, които Законът за хазарта предвижда да бъдат организирани онлайн, тъй като онлайн хазартът не е отделен вид хазартна игра, а способ за провеждане на хазартната игра.

С проекта се предлага отпадане на ограничението на възможността за откриване на игрални зали и игрални казина в хотелите с три звезди, което беше въведено в закона през 2012 г. и доведе до ограничаване развитието на бизнеса и намаляване на данъчните приходи.

Със законопроекта се въвежда допълнително изискване, на което трябва да отговаря търговско дружество, регистрирано в друга държава-членка на Европейския съюз, в държава по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или в Конфедерация Швейцария, за да му бъде издаден лиценз за организиране на онлайн залагания на територията на България.

Дружеството следва да упълномощи свой представител с адрес на територията на България и с представителна власт в обем, който му позволява да поема задължения за дружеството към трети лица и да го представлява пред държавните органи в България. С въвеждането на това изискване се осигурява възможността на държавния контролен орган в областта на хазарта ефективно да осъществява контролните си функции.

В преходните и заключителни разпоредби на проектозакона се предвиждат промени в Закона за мерките срещу изпирането на пари и в Закона за корпоративното подоходно облагане. Промените в Закона за мерките срещу изпирането на пари са във връзка със задължението на организаторите на хазартни игри в казино да регистрират и идентифицират клиентите си в регистър на хартиен и на електронен носител.

Промените в Закона за корпоративното подоходно облагане, са свързани с размера и начина на данъчно облагане на хазартната дейност. Във връзка с промените в режима на данъчно облагане се предвиждат промени и в административно-наказателните и в допълнителните разпоредби на Закона за корпоративното подоходно облагане. Предвижда се въвеждане на санкции за организиране на хазартни игри онлайн без притежаването на издаден лиценз.