Забелязва се увеличаване на рекламодателите в интернет в България, като до този момент през 2008 г. те са около 470, каза Мартин Попов от медийната агенция MindShare по време на уеб семинар вчера, пише HiComm.bg.

Някои от тях имат по 30 кампании, сочат негови наблюдения.

Той очерта няколко слаби места при създаването на интернет реклама в България, сред които недостатъчно конкретни уеб брифове (заданията на клиентите) или адаптирането за онлайн цели на реклами, първоначално създадени за други канали.

По думите му интернет не трябва да се сравнява и приравнява с традиционните медии. Нужни са повече иновативност и интерактивност, добави Попов.

Често пъти страницата, на която ще попадне потребителят, след като е кликнал на банер (т. нар. landing page), е недостатъчно добра или не отговоря на посланието от банера, коментира още той.

Онлайн медиите трябва да съдействат и също да бъдат иновативни, каза Попов.
По думите му само в 4-5 медийни групи в България може да се публикуват нестандартни банери (rich media банери).

В бъдеще все повече ще се използват данните от компаниите за измерване на интернет трафика като Nielsen и Gemius, агенциите ще се стремят да обслужват по-качествено рекламните бюджети, а рекламодателите ще очакват резултати, не само импресии и кликове, прогнозира той.

Онлайн медиите пък ще се стремят към качествено съдържание, повече ползваемост на сайтовете си, както и към нишови продукти.
„Сега е времето на нишовите продукти, те имат клиенти, ще намерят и своите рекламодатели", каза Попов.