Германска медия излезе със спекулираща информация, че проблем с бордови компютър, причинен от обледяване на сензори, може да е довел до бързо падане на катастрофиралия в Южна Франция самолет.

Германското издание „Шпигел" пише, че компютърната система може да е подавала грешни сигнали до пилотите вследствие на обледяване на сензорите.

Това може да е довело до загубване на контрол над машината от страна на пилотите.

Припомняме, тази сутрин пътнически самолет на Germanwings със 150 души на борда от Барселона за Дюселдорф катастрофира на територията на Франция. На борда е имало 2 бебета и 16 деца на 15-годишна възраст от Германия. Пътниците са предимно от Испания, Германия и Турция.

Шефът на самолетната компания каза, че самолетът е паднал за около 8 минути.

Обаче от Germanwings потвърдиха, че компютърните системи на Airbus A320 са подобрени и не вярват това да е причината.

Според вестник France Info първата от двете „черни кутии" е открита. Информацията е потвърдена и от вътрешния министър на Франция Бернар Казньов.  Те ще помогнат на разследващите да чуят последния разговор на пилотите и да получат информация за самолета от последните минути преди катастрофата.

Междувременно представител на френските сили на реда е заявил пред вестник Haute Provence, че негов екип е видял „тяло, което мърда" на мястото на катастрофата и че са уведомени спасителните екипи. Информацията не е потвърдена от други източници.

По-рано премиерът на Франция Манюел Валс каза, че няма оцелели. Полицията съобщи преди час, че „няма нужда от спасителни операции, всички са мъртви".

В същото време от Белия дом съобщиха, че американски официални лица са в контакт с френски, германски и испански официални представители, ако имат нужда от помощ. В съобщение на Националния съвет по сигурност към президента на САЩ се казва, че няма индикации катастрофата да е в резултат на тероризъм.

Нямаше пушек, нищо, но при такава височина той не можеше да премине през планините, каза местен жител пред BFM TV, който е видял самолета преди да катастрофира.

Френски представител заяви пред вестник Les Echos, че самолетът толкова се е разбил, че „най-голямата отломка е с размер на автомобил".

Доктор Пол Уилямс от University of Reading, който изучава атмосферата, заяви, че е малка вероятността метеорологичните условия да са основната причина за катастрофата.

По думите му няма нещо необичайно във времето, с което модерните самолети да не могат да се справят.

Има над 6 хиляди самолета A320, които се използват от различни самолетни компании по света. Този модел самолети е замесен в 11 фатални катастрофи от влизането си в употреба през 1988 година. Последната катастрофа е през декември 2014 година, когато самолет на AirAsia катастрофира в Яванско море, Индонезия. Тогава загинаха 162 души.