Италианската енергийна компания "Енел" откри водородна електроцентрала край Венеция, предаде АФП.
От компанията я описват като първа по рода си като имаха предвид размерите й и използвания водород.
Произвежданата от нея енергия се равнява на 60 млн. киловатчаса годишно.
Централата ще захранва 20 000 домакинства.
Тя ще спестява вредни емисии от 17 хил. тона въглероден диоксид.
Инвестицията е в размер на50 млн. евро.
Генералният директор Фулвио Конти признава, че новата придобивка дълго време няма да бъде финансово конкурентоспособна.
Агенцията допълва, че засега водородните електроцентрали са скъпа инвестиция.
Електроенергията, произвеждана от тях, е 5 или 6 пъти по-скъпа от тази на "конвенционалните" централи.
gg_
на 13.07.2010 в 15:15:49 #50http://www.ehow.com/about_5306492_plants-reaction-light.html
gg_
на 13.07.2010 в 15:15:24 #49ivdivtiger | 13.07.2010 13:56 та синтезирането на захарите дали не е свързано с честотите, които улавят листата - това някой да е чул да е проверено? със сигурност има връзка честотата - доколкото знам синята светлина стимулира растежа и образуването на листната маса, а червената - цъфтежа, а зелената не се използва и затова листата са зелени иначе щяха да са черни
ivdivtiger
на 13.07.2010 в 14:56:59 #48мда благодаря именно стърлинг (нямах време да го търся) та синтезирането на захарите дали не е свързано с честотите, които улавят листата - това някой да е чул да е проверено?
gg_
на 13.07.2010 в 13:14:31 #47онези двигателчета дето ги грее слънцето от едната страна, а от другата се охлаждат и се въртят (не им помня името) да не би някой да им казва перпетум мобиле?! -двигател на стърлинг
gg_
на 13.07.2010 в 12:19:24 #46x-man | 13.07.2010 01:47 @gg_ Няма да стане с каквито и да е катализатори. Ако е възможно да се извлича водорода от водата с по малко енергия отколкото се получава при неговото изгаряне, то ще получим вечен двигател и няма да има нужда изобщо да се долива гориво в резервоара (или електроцентралата) . Закона за запазване на енергията до сега никога не е бил нарушаван, така че едва ли алгаето ще свърши работа. Освен това ако алагаето може да работи като вечен двигател......... то тогава за какво му е светлина от Слънцето --------------------- xmanчо газа и петрола от какво се получава според теб? не е от перпетум мобиле, а от органични останки, тия органични останки са получили енергия от слънцето за да я складират под формата на въглеводороди.. слънцето е неизчерпаем източник - дори температурата на земята е над 0 по келвин - това значи че енергията е навсякъде.. стига да имаш подходящ катализатор може да направиш всичко, дори да разделиш водата на въглерод и кислород, все пак фотосинтезата какво е - процес при който се разделя въглерод от кислород - точно чрез катализатори и енергия от слънцето, от ниско енергийните CO2 и H2O се получават по-високо енергийни (захари) и O2
ivdivtiger
на 13.07.2010 в 09:04:42 #45или навсякъде все същата пробутват... пък ако е истина, явно и тези обичат да откриват нещата по много пъти... като у нас виждам, че всички пропускат нещо като говорят за вечен двигател... 1. частите ще се износват 2. процеса в двигатела е или ендотермичен или екзотермичен следователно това, че не добавяш гориво нищо не означава онези двигателчета дето ги грее слънцето от едната страна, а от другата се охлаждат и се въртят (не им помня името) да не би някой да им казва перпетум мобиле?!
ivdivtiger
на 13.07.2010 в 08:54:52 #44http://www.bullfax.com/?q=node-enel-opens-hydrogen-plant "The hydrogen used is a by-product captured from refining operations at a nearby petrochemical installation"
краси007
на 13.07.2010 в 08:32:00 #43Електроцентрали на базта на термоядрен синтез,това е решението.Технологично е възможно да се строят,но това не се прави за да могат шейховете да си пробутват миризливия нефт!
mrKrastev
на 13.07.2010 в 05:22:59 #42чрез разделяне на вода и използване на водород
mrKrastev
на 13.07.2010 в 05:22:17 #41и пак ти казвам, че съм виждал с очите си малък слънчев панел да върти голяма перка
mrKrastev
на 13.07.2010 в 05:21:16 #40найката се развива. Може и да са открили химически начин за разеляне на водата. По някакъв начин чрез химическа намеса да намаляват необходимата енергия за процеса. Защо не?
mrKrastev
на 13.07.2010 в 05:19:11 #39Откритието беше демонстрирано пред Ройтерс, вчера следобед, в Осака. Защо да лъжат? http://money.ibox.bg/news/id_1071263903 не знам защо толкова държиш да си защитаваш тезата и не кажеш просто, че можеш да бъркаш. Защо щ създават водородна електроцентрала, като добиването на водород изисква много повече енергия от тази, която може да отдаде. Или хора харчат 50 млн за кретении, или ти не си прав.
x-man
на 13.07.2010 в 03:17:24 #38@mrKrastev Това от 2008-а година и аз го четох и тогава гледах много скептично на твърдението на тази фирма. До сега няма никакво развитие по въпроса и причината е че тази фирма чисто и просто е излъгала. Водата няма как да гори......... всъщност има как, но няма да е ефективно.
x-man
на 13.07.2010 в 03:15:10 #37mrKrastev Тази новина така и си остана............ Аз ще те питам само едно нещо. Ако водорода от водата можеше да се получи лесно, тогава какъв е смисъла от добавянето на допълнителна вода......... водород + кислород = вода , автомобила гори вода и се получава водород + кислород после се прави същото и така до безкрайност, вечен двигател. Тези които твърдят че са създали вечен двигател, обикновено изчезват след това........ същото се случи и с Японската фирма. Не защото някой ги е утрепал........ а защото лъжат.
mrKrastev
на 13.07.2010 в 03:10:24 #36Регистриран на: 16.05.2008, 06:06 36. x-man | 13.07.2010 02:03 И все пак се върти: Японската фирма Genepax показа в Осака електромобил, който използва за гориво вода. Както съобщава агенция Reuters, на опитния автомобил е нужен само един литър вода за да се движи един час със скорост 80 км/час. Според информацията дадена от създателите на автомобила, той може да използва каквато и да е вода – дъждовна, речна или дори морска. Технологията е наречена Water Energy System (WES). Тя има същата логика както и останалите двигатели с горивни елементи, при които се използва водород за гориво. Главната особеност на системата Genepax е това, че при нея се използва колектор от електроди мембранен тип (MEA), който е произведен от специален материал, способен с помощта на химическа реакция да „раздели” водата на водород и кислород. Този процес е аналогичен на технологията за производство на водород чрез реакция между металхидрид и вода. Основната разлика при WES е това, че водорода се извлича от водата за по-продължително време. Освен това за MEA не е нужен специален катализатор, а платина, при това в количество не по-голямо от нужното и за обикновена филтрираща система при бензиновите автомобили. При тази система няма нужда от използването на преобразовател на водорода и от водородни резервоари с високо налягане. Именно те са един от основните проблеми пред водородните автомобили. Освен пълната липса на вредни отпадъци, двигателят Genepax има много по-дълъг живот. „Двигателят ще продължи да работи дотогава докато разполагате с бутилка вода, за да зареждате от време на време”, казва генералният директор на Genepax Киоси Хирасава (Kiyoshi Hirasawa). „Голямото предимство е свързано с това, че за зареждане на акумулаторите не е нужна специална инфраструктура или зарядни станции, както е за повечето съвременни електромобили”, казва той. Показаният в Осака автомобил е един единствен екземпляр и създателите му ще го използват за да получат патент за изобретението си. Следващата стъпка на Genepax е да се постигне споразумение за сътрудничество с голям производител на автомобили, за да се намали стойността на технологията за сметка на големия обем на производство. От японската фирма не дават подробности колко би могла да струва подобна система. http://news.automedia.bg/read/4389.html
x-man
на 13.07.2010 в 03:03:24 #35Данеби от "Енел" да са решили да сторят подобно безумие и в България . Та новината се повтаря до откат......... забележете новината от линка по доло е същата. Пак се говори за 60 милиона киловат часа и за 20 000 домакинства .
x-man
на 13.07.2010 в 03:00:53 #34Открих още нещо за тази "новина".......... интересното е че миналата година "Енел" са открили същата електроцентрала край Венеция (ето линк): http://www.investor.bg/news/article/85471/6.html Предполагам че целта е новината да се повтаря......... пък може и някой да се върже, на тази глупост. Все повече започвам да си мисля, че нещо не е наред в цялата тази новина и нейното повтаряне.
x-man
на 13.07.2010 в 02:47:42 #33@gg_ Няма да стане с каквито и да е катализатори. Ако е възможно да се извлича водорода от водата с по малко енергия отколкото се получава при неговото изгаряне, то ще получим вечен двигател и няма да има нужда изобщо да се долива гориво в резервоара (или електроцентралата) . Закона за запазване на енергията до сега никога не е бил нарушаван, така че едва ли алгаето ще свърши работа. Освен това ако алагаето може да работи като вечен двигател......... то тогава за какво му е светлина от Слънцето .
gg_
на 13.07.2010 в 02:36:06 #32x-man | 13.07.2010 01:31 @gg_ Алгаето не е решение, защото и на него му трябва енергия от някъде. Най вероятно то може да разделя водата по ефективно от електролизата, но пак ще му трябва енергия. нали знаеш кво е катализатор? понякога енергията не е най-важното нещо. биологичните катализатори са най-добрите , защото представляват нещо като нано-лостове и правят химичните процеси лесно протичащи без много енергия ... все пак и в храната има енергия но коли с храна не съм виждал кпд-то на сегашните коли е макс 30%
gg_
на 13.07.2010 в 02:33:04 #31x-man, така е но не съм съгласен, че геотермалната енергия се получава от ядрен разпад, по-вероятно е да е от гравитацията