Компанията Aerion Corp, която работи по изграждането на свръхзвуков бизнес самолет, ще получи помощ от Airbus, за да се сдобие с такъв самолет до 2021 година, съобщава Блумбърг.
Airbus ще предостави експертна оценка за изграждане, производство и сертифициране в замяна на достъп до технологията на Aerion Corp, която намалява съпротивлението по крилата и фюзелажа.
Проектът стартира през 2002 година, но бе спрян по време на финансовата криза 2008-2009 година.
САЩ забраняват пътнически самолети да преминават звуковата бариера (около 1200 километра в час), докато летят над земя заради силния шум от звуковата вълна. С тези рестрикции производителите са спирани да създадат такъв самолет.
За модела AS2 на Aerion няма да са нужни промени в регулациите на САЩ и други държави за шума. Самолетът ще лети с нормална скорост над САЩ и ще лети със свръзвукова скорост над океана. Над Европа ще лети със скорост Мах 1.2
Според Aerion Corp от създаването на AS2 за период от 20 години ще има 600 броя от този самолет. AS2 най-вероятно ще струва повече от 100 милиона долара.
Самолетът ще може да лети без кацане по маршрути като Лондон-Сиатъл или Сан Франциско-Токио. Ще бъде за 12 пасажери. Компанията планира да проведе първия полет в края на 2019 година. Целта е да се вземе сертификат до 2021 година и на следващата година самолетът да влезе напълно в експлоатация.
падрутитка
на 21.07.2015 в 06:21:32 #8Руснаците в момента имат свръхзвъков самолет, способен да вози повече от 12 пътници. Модифицирана версия на свръхзвуков бомбардировач. Тоест, оказва се, че в момента руснаците са единствените, които могат да карат храна на американските астронавти и имат свръхзвуков пътнически самолет.
трактор
на 02.10.2014 в 01:32:56 #7тхе монк - четох в УЙкито, тая Сотка била поръчана в отговор на XB-70 Valkyrie (разработен в средата на 1950-те). Делта крило, двигатели, перушини отпред, има видео в тубата. Кабината не се чупи, ама сигурно е за да се намали вероятността да се счупи по време на свръхзвукова скорос. Тъй че май руснаците са копирали а не обратно
ВълкСчадъР
на 26.09.2014 в 17:38:32 #6TU 144 има 55 полета и 3 катастрофи , като първите две са при представянето му
ВълкСчадъР
на 26.09.2014 в 17:28:29 #5Airbus и американска компания създават свръхзвуков пътнически самолет ============================================================ А с руска ли да го създадат
bah
на 26.09.2014 в 05:01:13 #4Тъпо е самолет да лети с подобна скорост няма никакъв смисъл американците са прави..
KiroGovedoto
на 23.09.2014 в 11:08:55 #3Септемвриец ... от уики Представяне: 26 декември 1975 г. Оттегляне: 1 юни 1978 г. Представяне: 21 януари 1976 г. Оттегляне: 26 ноември 2003 г. аре руския таралясник у лево а
K_o1
на 23.09.2014 в 09:50:41 #2Знаят го конкорда хората по света, защото са същите гъзобръкци като тебе рутке, с говна вместо мозък. Те и на руския му викат Конкордски, с презумцията че бил копиран, а то е точно обратното. Ама тъпотията не прощава
Септемвриец
на 23.09.2014 в 09:27:20 #1Краварите и западно - европейските мърши ,ако искат да научат как се строй свръхзвуков пътнически самолет ,да се обърната към Москва. Там създадоха първият такъв в света! Ту-144 от Уикипедия, свободната енциклопедия Направо към: навигация, търсене Ту-144 Tupolew Tu 144 Sinsheim.JPG Описание Тип Свръхзвуков пътнически самолет Конструктор Алексей Туполев Производител Туполев Произведени бройки 16 Първи полет 31 декември 1968 Използван от Аерофлот Туполев Ту-144 е първият в света свръхзвуков пътнически самолет, конструиран от конструкторско бюро Туполев, под ръководството на авиационния конструктор Алексей Туполев. Първият полет на Ту-144 е на 31 декември 1968 г. близо до Москва...