Близо 1 млрд. лв. повече са получили железниците като държавни субсидии и капиталови трансфери за периода 2009 - 2012 г. в сравнение с 2005 - 2009 година. Това заяви министърът на транспорта информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов.

Той посочи, че наливането на пари не е довело да подобряване на финансовите резултати на дружествата, като в БДЖ са натрупани значителни загуби. В НКЖИ са намалели приходите почти два пъти за периода от 2005 до 2012 година.

Бивш шеф на БДЖ защити направеното до момента
Още...

Единственото, което са успели да направят предишните управляващи и ръководства в железниците е да съкратят хиляди хора. В БДЖ за периода 2009 - 2012 са освободени 4700 души, а от НКЖИ около 3200 души.

Ремонтите в двете дружества са извършвани хаотично, без план, което е довело до невъзможност за планиране на разходите. Като цяло двете предприятия са работили на принципа "запушване на дупките", каза още Папазов.

Изпуснати са много срокове за подготовка и планиране на следващия програмен период, като се е наложило преместване на ресурси от някои оси по ОП „Транспорт" към тази, предвидена за железопътния транспорт.
Папазов посочи, че управителите на дружествата БДЖ са участвали в бордовете на директорите на частни фирми.

В тази връзка министърът отбеляза , че сред краткосрочните и дългосрочните приоритети на правителството са да оздрави дружествата в железопътния транспорт.

Състоянието на пощите също не е леко, защото дружеството не е получавало утвърдената от ЕК субсидия в размер на 22 млн. лв., а само 2 млн. лв. Папазов заяви, че заедно с министър Зинаида Златанова ще разработят методика, която да определи конкретния размер на държавната субсидия.

По думите на Папазов в пощите ще се разгърне клоновата мрежа на Българската банка за развитие. Пощите ще имат и т.нар. „фронт офиси", които ще служат и за административно обслужване на гражданите след въвеждане на електронното правителство.

До края на август МТИТС трябва да определи приоритетите си за оперативните програми през следващия програмен период. По думите на Папазов от изключително значение е да изградим интермодален терминал във Видин, защото там се пресичат концентричните кръгове на автотранспорта на София, Букурещ и Белград. Друг приоритет е изграждането на връзката между Североизточна и Югоизточна България - проектът АМ „Черно море".

Очакваше се Папазов днес да представи своя политически кабинет, но нови зам.-министри не се появиха. По думите на министъра, той очаква тези назначения "всеки божи ден".
Папазов каза още, че агенция „Морска администрация" ще има нов изпълнителен директор и това ще бъде Георги Цветков.