Сигналите за изчезнали капаци на улични шахти постъпват ежедневно в  дирекция "Транспортна инфраструктура" към Столична община. Това заяви Валери Велинов от дирекция "Транспортна инфраструктура" към Столична пред БНР.

Повод за този разговор е сигнал за откраднати капаци в района на "Летище-София" около терминалите, по Околовръстното шосе в района на "Ринг мол", както и за булевард "Драган Цанков" и района на "Интерпред" в двете посоки.

"Непрекъснато има мобилни групи на фирмите към Столична община, които обикалят и констатират такива места, тъй като те са доста опасни както за автомобилното, така и за пешеходното движение", каза Велинов.

От общината поставят временно решетки, докато бъдат подменени със заключващи се, защото са по-трудни за кражба. "Имаме вече наблюдения, че и такива вече се крадат чрез разбиване с тежки предмети, но се наблюдават много по-малко такива случаи", обяви шефът на Транспортна инфраструктура.

Велинов заяви, че годишно изчезват над 500 капака, които вероятно се разрушават и дават в друг вид за вторични суровини.

"Когато бъдат заловени на място извършителите, може да се предяви някакъв иск", поясни той. Към фирмите, които стопанисват тези шахти, отношение има само при случай на авария.

"При нас също постъпват множество сигнали както за липсващи капаци, така и за такива, които не отговарят на понятието част от тротоар или такива, които са под или над нивото", поясни Гергин Борисов от "Спаси София", гражданската платформа, която работи по проблемите на столицата.

Проблемът с капаците на шахтите е огромен и започва както от липсата на каквато и да е възможност Общината сама да се справи с кражбите, така и с липсата на контрол на качество при строителството, защото в една немалка част от случаите за пропадащ път, пропадането започва около шахтите.

Борисов обясни, че впоследствие е много по-лесно капакът да бъде измъкнат, дори ако е от заключващите се решетки, защото лесно се отделя от асфалтовата настилка.