Трябва да се изчака да приключи разследването около тази трагедия и тогава ще можем да говорим за виновни.

Това заяви транспортния министър Петър Мутафчиев в ефира на Нова телевизия във връзка с пожара във влака София-Кардам.

Това е една трагедия, както за семействата, както и за нас, заяви той.
Отговорността трябва да се поеме след като стане ясна още причината за инцидента, каза още той.

На въпрос ще се стигне ли до оставки, както това се е случило при аналогична ситуация при правителството на Филип Димитров, когато транспортния министър е депозирал оставката си, Мутафчиев заяви, че тогава случилото се е било с различни параметри. По думите на министъра, тогава се е знаело точно кой е отговорен за случилото се и съответно е поел отговорността за това.

Въпреки това Мутафичев бе категоричен, че ако се докаже вина на министерство на транспорта в трагедията с влака София-Кардам той е готов да си подаде оставката.

Ще си подам оставката, ако министерство на транспорта има и най-малка вина. Олег Петков също ще бъде уволнен, ако се докаже негова вина, каза още той.
Споделих с премиера, че съм готов да си подам оставката
, добави Мутафчиев.

Ако с политиката, която налагаме в сектора на БДЖ, по някакъв начин съм допринесъл за това, което се случи, съм готов да се оттегля, каза още той.

Той добави, че всеки министър или държавно лице знае, че тази работа не е призвание и трябва да изпълнява задълженията си. А ако не го прави, трябва да си тръгне, заяви Мутафчиев.

Що се отнася до финансирането на железопътния транспорт, Мутафчиев заяви , че през 2005 година правителството се е опитало да постави този въпрос пред кохизионния фонд, но финансиране категорично е било отказано, защото БДЖ е самостоятелно търговско дружество и в такъв случай идържавата няма как да го субсидира.

Вагоните могат и да стари, но те трябва да се поддържат и си има срокове, в които минават малък, среден и голям ремонт, добави той.

Той уточни че 170 вагона са минали през голям ремонт миналата година, а 160 - среден.

Същевременно транспортният министър бе обвинен от председателя на Комисията по Транспорт и съобщения Йордан Мирчев, че не съществува дългосрочна стратегия за развитие на железопътния транспорт.

Не мога да се съглася, че няма програма за стратегическо развитие на железниците, бе отговорът на министъра. Развитието на БДЖ в лицето на правителството и на министерство на транспорта го има, каза още Мутафчиев.