Дванадесети ден над 80% от работниците и служителите, които днес са на смяна в българските железници стачкуват. Това съобщават от Обединения Стачен комитет на КТ "Подкрепа" и КНСБ.
От началото на стачката в 8.00 ч. нито един влак не тръгна от Централна гара София, Перник, Мездра, Горна Оряховица, Пловдив, Стара Загора, Видин.
Московски отложи за утре преговорите в БДЖ
Още...
От общо 120 влака по разписание в цялата страна към 11.00 ч., които е трябвало да тръгнат или са били в движение от преди началото на стачката, са спрели 94 влака.
За 11 влака, които са били в движение преди началото на стачката, но до този момент не са стигнали до крайната си точка, няма сведение на коя гара са спрели.
Продължава стачката и по малките гари и спирки в страната.
За първи стачкуват служителите на ДП НК ЖИ на гара Езерово (преди Варна), Владимир Павлов (преди Бургас), Страцимир, Берковица, Бойчиновци, Кунино.
Припомняме, днес е 12-ти ден от стачката в Българските държавни железници.
Вчера стана ясно, че синдикатите вече няма да водят преговори с ръководството на БДЖ. Разговорите ще се водят само на ниво министър. Това заяви вчера Сашо Алексов - председател на браншови железничарски синдикат по време на преговорите между синдикатите и представителите на Национална компания „Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).
mind
на 05.12.2011 в 15:06:34 #4Ако стачката продължи още 10-ина дена фалита е неизбежен и не 2000, а всички работници ще си изгубят работата. После кои ще бъдат назначени в новото дружество не е ясно ....... Ще стане като Кремиковци ....... Синдикатите за пореден път "защитиха" интереса на работниците ..... с такива защитници врагове не им трябват .................................. Няма предприятие където да са се намесили синдикатите и да не е фалирало. Явно такава е схемата да се създаде лоша репутация за да се продаде за без пари ..........
БСП
на 05.12.2011 в 14:44:00 #3товарни превози са на печалба. пътнически са на фалит всеки се надява да купят само товарните, ама по закон не може. интерес има, ама начин няма.
psp_11
на 05.12.2011 в 14:08:12 #2Няма опасност държавната субсидия за БДЖ да бъде намалена заради съкратените 150 влака, каза още Владимиров. Тя ще бъде 170 млн. лв. през 2012 г. Благодарение на съкращението на персонал и влакове компанията ще намали разходите си с 20 млн. лв. на година. Така за 7 години ще се натрупат 140 млн. лв., които ще бъдат използвани за погасяване на задълженията към банки, обясни Владимиров. Той е уверен, че с предприетите реформи БДЖ ще успее да се вдигне на крака. Според него е много по-лесно да се спаси дружеството от фалит, отколкото да се създава ново на негово място. ===== Този 170 млн. лв. не са държавна субсидия, а плащане за услуга обществен транспорт.. Не е ясно по каква методика са изчислени тези пари - за 2006 г. са били 187 млн. лв по договор. За съкратените 2 000 души и спрените влакове щели да намалят разходите с 20 млн.??? Как с тези мерки ще увеличат приходите и как ще подобрят качеството на услугата, като искат да вдигнат цената на билетите?
thedreamer
на 05.12.2011 в 13:35:06 #1http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2011-11-19&article=389594 "10 фирми искат товарите на БДЖ Адвокатската кантора "Камбуров енд партнърс" ще оценява дружеството" --------------------------------------------------------------------------------- - Уж БДЖ било на загуба пък 10 фирми се натискат за "БДЖ Товарни превози"... Не се и съмнявам че зад тези фирми стоят "наши" хора (образно казано).