28,5 на сто за ГЕРБ и 24 % за Коалиция за България прогнозира „Екзакта рисърч груп" за предстоящия евровот на 25 май. Според данните от проучването ГЕРБ ще получат 6 мандата, а Коалиция за България - 5 мандата. ДПС - 11,3 на сто и 2-3 мандата, „България без цензура" - 11,1 на сто и 2-3 мандата, Реформаторският блок - 6,2 на сто и един мандат, а АБВ - 5,8 на сто - с нула или един мандат, сочи още прогнозата.

Правят впечатление близките изходни позиции на ДПС и „България без цензура" преди последната седмица на кампанията, коментират от социолозите, цитирани от БТА.
Известно предимство има ДПС, чийто електорат е с по-голямо твърдо ядро от електората на „България без цензура". Ако някоя от двете партии получи 3 мандата, или ако и двете партии получат по 3 мандата, това може да лиши някоя от по-малките партии от представителство в Европейския парламент, коментират от „Екзакта".

В рамките на настоящото проучване се регистрира мобилизация сред избирателите на „Атака" и на НФСБ, но социолозите не разполагат с данни, които да позволяват да прогнозират мандат в ЕП за тези формации. Данните показват, че „Атака" получава 4,1 на сто от гласовете на категорично гласуващите, а НФСБ - 3,8 процента.

Социолозите прогнозират избирателна активност от около 35 на сто на евроизборите в неделя. Според тях е възможно активността да се вмества в интервала от 32 до 38 процента. При активност от 35 на сто очакваме да гласуват около 2 400 000 българи, посочват от „Екзакта".

При активност около и над 40 процента съществува възможност ГЕРБ и БСП да получат по един допълнителен мандат за сметка на по-малките партии. При много ниска активност неизвестните нарастват, като най-вероятно подобен резултат би бил благоприятен за партиите с най-твърди електорални ядра, уточняват от социологическата агенция.

При изготвянето на прогнозата са ползвани данни от национално представително проучване на агенцията, проведено сред 1250 пълнолетни българи, което е приключило на 19 май. Резултатите от това проучване не отразяват тенденциите от последната седмица на кампанията, уточняват от „Екзакта". Изследването е възложено, изпълнено и финансирано от „Екзакта Рисърч Груп". Социологическата агенция е създадена от бившата шефка на НЦИОМ Лидия Йорданова.