Автоматична система ще разпознава добрите чиновници, пише "Стандарт".
Чудото на техниката показва за секунди как клиентите оценяват хората, които ги обслужват в администрацията или в магазина. Иновативната технология е разработена от българска фирма и е представена на Пловдивския технически панаир. Апаратчето се нарича СЕМКО - Система за експресно мнение за качеството на обслужване. То е свързано със софтуер и може да архивира данни.
Устройството регистрира мнението на клиентите, които могат да поставят оценки, използвайки 6 бутона. Върху всеки от тях е изобразено човече в различно състояние - разплакано, сърдито, недоволно, неутрално, усмихнато и очаровано. С така наречените емотики се дават равни права на всички клиенти, като хората не се делят на образовани и неграмотни. Отпада и езиковата бариера, когато клиентът е чужденец. Системата е въведена пилотно от Община Търговище. На панаира към нея са проявили интерес от пловдивския район "Централен".
Софтуерът е гъвкав и може да се адаптира както за оценка на чиновниците в митницата или администрацията, така и за продавачите в кварталните магазинчета. Данните за всеки оценяван се архивират и могат да се преглеждат от началника му или от клиент, който просто си избира гише за обслужване.
US
на 01.10.2009 в 05:41:47 #1Веднага митничарите ще си платят и ще "хакнат" софтуера - компанията ще спечели много повече от "модифицирането", отколкото от продажбите - не са прости.