Комисията за защита на конкуренцията установи извършено нарушение от страна на „ЦМВ" ЕООД и наложи имуществена санкция на дружеството в размер на 5820 лв.

Производството е образувано по искане на „ОМВ България" ООД, гр. София. Проучването установи, че върху ценовата табела на бензиностанция в община Самоков в периода 30.07.2012-05.10.2012 г. ответното дружество е използвало логото „СMV", визуално напълно идентично със запазения знак на бензиностанции „OMV". Логото на молителя от своя страна е комбинация от защитени марки за характерните шрифт и цвят.

Поради голямата степен на сходство, която е в състояние да заблуди потребителите, КЗК счита, че ответното дружество е търсило спонтанна асоциация с наложената и утвърдена на пазара марка на бензиностанции „OMV", с цел да бъдат извлечени ползи от познатото на пазара име на веригата.

В този смисъл е и последователната практика на КЗК и ВАС, според която използването на търговска марка от конкурент е в нарушение на чл. 35, ал. 2 от ЗЗК, когато марката е придобила популярност и се разпознава от потребителите като символ на определено качество, тъй като ползвайки придобитата известност на имитираната марка, недобросъвестният конкурент извлича неправомерни стопански ползи.