Комисията за защита на конкуренцията установи извършено нарушение от страна на „ЦМВ" ЕООД и наложи имуществена санкция на дружеството в размер на 5820 лв.
Производството е образувано по искане на „ОМВ България" ООД, гр. София. Проучването установи, че върху ценовата табела на бензиностанция в община Самоков в периода 30.07.2012-05.10.2012 г. ответното дружество е използвало логото „СMV", визуално напълно идентично със запазения знак на бензиностанции „OMV". Логото на молителя от своя страна е комбинация от защитени марки за характерните шрифт и цвят.
Поради голямата степен на сходство, която е в състояние да заблуди потребителите, КЗК счита, че ответното дружество е търсило спонтанна асоциация с наложената и утвърдена на пазара марка на бензиностанции „OMV", с цел да бъдат извлечени ползи от познатото на пазара име на веригата.
В този смисъл е и последователната практика на КЗК и ВАС, според която използването на търговска марка от конкурент е в нарушение на чл. 35, ал. 2 от ЗЗК, когато марката е придобила популярност и се разпознава от потребителите като символ на определено качество, тъй като ползвайки придобитата известност на имитираната марка, недобросъвестният конкурент извлича неправомерни стопански ползи.
hydra
на 03.04.2013 в 15:55:53 #4Това на снимката бензиностанция ЦМВ ли е бре? Че те от OMV много успешно ги имитират!
Striker
на 03.04.2013 в 12:54:48 #3gg, така е. Обаче в слуая са прави. Знам я тази бензиностанция и визуално е 99% имитация.
x-man
на 03.04.2013 в 04:21:31 #2Сега ако глобят и всички имитатори на "ОК" такситата ще бъде много добре... но не би...
gg_
на 02.04.2013 в 16:11:37 #1е тва вършат тез комисии .. кат някой голям ги изкомандва да смачкат някой малък - после разправят защитавали малки и средния.. срам и позор.. некадърници .. не знаят за кво работят тез комисии тъпанарски