БСП заподозря управляващите, че възнамеряват да дадат Летище София на концесионер в ущърб на държавните интереси.
Бившият транспортен министър Петър Мутафчиев подчерта, че концесията е форма на публично-частно партньорство, която трябва да помогне на държавата с частни капитали да се инвестира в инфраструктурата.
На Летище София обаче има нов терминал с достатъчен капацитет, писти с капацитет за много повече самолети, изгражда се нова кула от РВД и плановете на правителството за концесионирането не предвиждат строителство на нова писта, посочи Мутафчиев.
Да не би просто да трябва да дадем Летище София на някой, който да печели, недоумява екстранспортният министър. Той каза, че на оператора на Летище София трябва да има конкуренция и изрази неодобрение, че в момента операторът Летище София отстъпва дейности почти безвъзмездно.
Като аргумент Мутафчиев посочи, че скоро видял, че е обявена процедура за продажба на четири цистерни за зареждане на самолети и условието било кандидатът да бъде лицензиран оператор на летище. „Даваш ги на концесионер, за да може той да вземе дял от твоя пазар. Защо? За да са по-ниски приходите на Летище София и за да има оправдание за концесионирането", коментира с недоумение Мутафчиев.
Това според него е не само недопустимо, а държавнически осъдимо. Той е категоричен, че да се дава концесия без инвестиции е абсурд. Имаше такъв случай с Пристанище Бургас и ние сме категорично против подобен подход, добави Мутафчиев.
Петър Мутафчиев алармира, че финансовото оздравяване на БДЖ няма да се случи и в следващите шест месеца и че „Товарни превози" ще бъдат продадени на безценица. БДЖ и НКЖИ са свързани и ликвидация на БДЖ ще ликвидира и железопътната ни инфраструктура, предупреди още бившият министър на транспорта.
павиан
на 19.09.2012 в 14:15:36 #3И да пишеш с хипер-едър шрифт магистралата е ДЖАМ! И ако Европа не харесва това което се прави с парите от държавния бюджет защо възстановява 80 процента от тях?!Ъм???Щото ако не ги възстановяваше/сиреч даваше/досега три пъти да сме фалирали ала Жан Виденов...мда има/ше/ и такъв сценарии... Готвя списъка с изтърканите грамофонни плочи за след изборите
by dip BG
на 19.09.2012 в 02:10:22 #2Ее.. Донякъде Тиквата не е толкова тъп колкото го изкарваме . Недоклатения ще отдаде на концесия летището , а концесионера ще е Бойко Борисов с белгийска фирма но под името Тиквоча , ще си напълни джобовете с кинти (ръцете му не излизат от тях - сигурно бройка кинтите) и дефакто го боли недоклатения гъз за България и народа . Мизерника прави метро , пътища и тям подобни , да ама не - правят ни ги Европа , а този обикаля с народни парици и само режи някъкви си лентички , а не знае и един език за благото на България. Продавай те всичко мамицата ви и бездушните подчовеци Кражби , кражби , кражби , кражби бастословни от комунистическите ни бащи , майки , баби и дядовци които са градили всичко въз основата на много пот и търпение с кирки в ръце за да има поминак държавата за бъдещите поколения , но поколенията се топят с всеки бъдещ крадлив парламент без пот без никъкво търпение пред погледа на целия народ . Питам аз до кога ще ни мачкат някъкви си 300 депутатски мекотели и колко още , само 300 бездушни не-българи подчовеци , искам да ги млатя с аломиниева бухалка в главите до последния джепчия
dk
на 18.09.2012 в 19:58:46 #1Иванов, не се прави на тапа! Концесия се дава за разработка - примерно мина, концесионерът влага пари за разработка, прави добив и дели с държавата. А тука държавата построила, има и нов терминал, нови писти! И сега дай да дадем на някого да ги използва и да пълни гушата си за наша сметка. Като искат да дават концесия, дайте им да направят ново летище концесионерите и тогава да печелят и дават дял на държавата. Ама така е по-лесно някой да си напълни гушата докато е на власт!