БСП заподозря управляващите, че възнамеряват да дадат Летище София на концесионер в ущърб на държавните интереси.

Бившият транспортен министър Петър Мутафчиев подчерта, че концесията е форма на публично-частно партньорство, която трябва да помогне на държавата с частни капитали да се инвестира в инфраструктурата.

На Летище София обаче има нов терминал с достатъчен капацитет, писти с капацитет за много повече самолети, изгражда се нова кула от РВД и плановете на правителството за концесионирането не предвиждат строителство на нова писта, посочи Мутафчиев.

Да не би просто да трябва да дадем Летище София на някой, който да печели, недоумява екстранспортният министър. Той каза, че на оператора на Летище София трябва да има конкуренция и изрази неодобрение, че в момента операторът Летище София отстъпва дейности почти безвъзмездно.

Като аргумент Мутафчиев посочи, че скоро видял, че е обявена процедура за продажба на четири цистерни за зареждане на самолети и условието било кандидатът да бъде лицензиран оператор на летище. „Даваш ги на концесионер, за да може той да вземе дял от твоя пазар. Защо? За да са по-ниски приходите на Летище София и за да има оправдание за концесионирането", коментира с недоумение Мутафчиев.

Това според него е не само недопустимо, а държавнически осъдимо. Той е категоричен, че да се дава концесия без инвестиции е абсурд. Имаше такъв случай с Пристанище Бургас и ние сме категорично против подобен подход, добави Мутафчиев.

Петър Мутафчиев алармира, че финансовото оздравяване на БДЖ няма да се случи и в следващите шест месеца и че „Товарни превози" ще бъдат продадени на безценица. БДЖ и НКЖИ са свързани и ликвидация на БДЖ ще ликвидира и железопътната ни инфраструктура, предупреди още бившият министър на транспорта.