Потребителите на мобилни услуги все по-често са започнали да търсят правата си. Това сочи анализ, изготвен от Комисията за регулиране на съобщенията, съобщава БНТ.

Припомняме, в края на миналата година влезе в сила Закона за електронните съобщение.

Според данните, увеличава се броят на желаещите, да прекратят едностранно договора си след 7 дни от подписването, без неустойка. Нарастват и оплакванията срещу надписани сметки.

Най-честите жалби, които потребителите изпращат в КРС, са свързани с преносимостта на номерата, автоматичното подновяване на договорите, нежеланите SMS-и и практиката на операторите да не информират абонатите кога са достигнали кредитния си лимит.

Проблемите са били обсъдени на заседание на Консултативния съвет в областта на електронните съобщения, свикано от председателя на КРС Веселин Бажков. Целта на срещата е била да се намерят решения, както и да се повиши информираността на потребителите на мобилни услуги за техните права и задължения.