Мащабно строителство на тунели предстои да бъде извършено в София.

Това заяви главният архитект на столицата Петър Диков.

Сред идеите, които Диков изрази е строителство на тунел под бул. „Евлоги Георгиев" в участъка между кръстовището при НДК и Орлов мост. Освен това главният архитект на София заяви, че коритото на река Перловска в участъка от НДК до Театър София трябва да бъде покрито като върху продължението на построеното съоръжение да бъдат изградени велоалеи, места за отдих, детски площадки. Той даде пример с Испания, където такива практики се извършват успешно.

Сред идеите за строителството на тунели е и изграждането на такъв от Софийски университет до Сточна гара.

Също така, един от възможните варианти за изграждането на Околовръстния път в участъка между резиденция „Бояна" и отбивката за АМ „Люлин", която е с обща дължина от 8 км е изграждане на тунел с дължина под 1 км.

По думите на Диков това е един вариант за справяне със сложния проблем в изграждането на трасето поради факта, че то преминава през населена градска част, където отчуждителните процедури ще бъдат много скъпи.

Петър Диков говори в рамките на първата Международна конференция за Геотехническо и тунелно строителство, на която присъстваха още министърът на транспорта Ивайло Московски и президентът на Международната тунелна асоциация Ин- Мо- Лий, както и ръководителят на икономическия отдел към германското посолство Волфганг Вендел.

Ивайло Московски, който откри конференцията, разкри националните перспективи за изграждането на тунелни съоръжения. Сред тях са изграждането на 11 км тунел от ЛОТ-3 АМ „Струма" при Кресненското дефиле, софийското метро, тунелите които трябва да бъдат изградени при строителството на жп линията София - Видин, както и двата тунела на ЖП линията София - Септември.

Освен това министър Московски заяви, че тунелът под Шипка също остава сред целите на мащабното инфраструктурно строителство.

Волфганг Вендел от своя страна изтъкна, че наред с добрите постигнати резултати и добрите перспективи, които има България в инфраструктурния сектор, все още съществуват проблеми свързани с недостатъчно развита транспортна инфраструктура в страната.

Той посочи, че в тази връзка е получавал редица оплаквания както от български, така и от чуждестранни фирми. По думите му недостатъчно развития пътен сектор у нас увеличава времето за пътуване между два града, от което бизнесът губи време и пари.