Нов „проблем" се изпречи пред логото на България. Не стига, че визията му категорично бе оплюта от специалисти и художници - дори и културният министър изрази неодобрението си, сега лъсва и странна прилика с логото на Киргизстан.
Еднаквостта е почти повсеместна - в цветове, детайли, композиция и т.н. Освен това и посланието на българското лого - "Открий и сподели" прилича на киргизстанското - „So much to discover" (толкова много за откриване).
Новото лого на България е представено в средата на януари 2013 г., докато новото лого на Киргизстан е представено на 2 септември 2012 година.
Припомняме, логото на страната ни, с което ще привличаме туристи и ще се рекламираме по смета официално бе представено преди време и веднага предизвика вълна от недоумение и недоволство.
СБХ го определи като „некомпетентно и посредствено", а министър Рашидов - „шарения като бонбонче от панаир".
Междувременнно от фирмата, изготвила проекта за логото - „Публисис Кънсалтънтс" изпратиха свое становище до медиите, в което опровергават информацията, че логото ни да е взаимствано от това на Република Киргизстан.
Логото на България е оригинална разработка на екипа, създал бранд стратегията на България като туристическа дестинация. То е изградено на основата на слънчев символ, който се появява в центъра на всеки от 12-те визуални знака, които съществуват в обща система. Логата са създадени на основата на цвете, с център слънцето, и взаимстват формата на ритуален български хляб, съпътстващ всеки важен аспект от живота на българите, посочват в становището си създателите на логото.
Визуалната концепция е част от общата стратегия за представяне на България като туристическа дестинация. Като част от системата на националното лого са създадени лого на туристически район и на 10 продуктови под-бранда: планински и ски ваканции; балнео, СПА и уелнес; културен туризъм; делови пътувания и събития; еко и селски почивки; приключенски пътувания; спорт и голф; вино и гурме; градски почивки. Визуалната система на логото е динамична и създава основа за разказ за бранд България. Всяко от тези лога е създадено с цел да има самостоятелен живот, представяйки определен вид туризъм пред специфични целеви групи.
Стратегията за бранд България е следствие на проведени 9 проучвания в 11 пазара сред повече от 8 000 души, както и след анализ на 17 налични проучвания. Създадени са бранд стратегии за национален, продуктови и регионални брандове, както и различни визуални концепции. Проведени са 11 консултации със заинтересованите страни, а финалните визуални концепции са тествани на 12 пазара - България, Русия, Украйна, Сърбия, Гърция, Великобритания, Швеция, Германия, Турция, Румъния, Чехия, Китай.
По повод сравненията на логото на България с туристическо лого на Киргизстан (създадено по частна инициатива и по времето на създаване на бранд България), бихме искали да отбележим следните съществени различия между двете произведения:
- Логото на бранд България е замислено изначално като динамична система от елементи (лога), което го отличава от коментираната разработка за Киргизстан, която е статично изображение на природни дадености.
- Логото на бранд България е изработено с ясна структура, в която различни истории се разказват около един общ център (стилизирано слънце).
- Логото на бранд България не е вписано в кръг, а в определена форма с ясна матрица, напомняща формата на ритуален хляб и цвете.
- Стилизациите на двете изображения са коренно различни. Българското лого е с плавни и спокойни форми, докато в цитирания вариант присъстват елементи, очевидно присъщи на тяхната местна традиция.
Balrog
на 13.02.2013 в 15:59:24 #21За логото, се разбра как изгкежда, само не се разбира, колко изглежда !?! А иначе, на географки понятия, лого им не требе, фци с фци !!!
бББ
на 13.02.2013 в 09:48:36 #20Т'ва червеното, при комшиите, фес ли е, мак за опиум ли е?... Или е нещо за ибрик? На мен на пионерска връзка ми прилича, ама турците едва ли са стигнали толкова низко (каразъ пешкир пишлеме).
ъ-ъ
на 12.02.2013 в 22:11:05 #19при киргизите ни чадърче, ни роза, ни кайскийка ни море. само едни заврънтулки. нашто лого си е по-убаво макар да мязало на бонбонче от панаир. и нема нищо общо с киргизкото. ама ни-що.
ъ-ъ
на 12.02.2013 в 22:08:23 #18абе те и портокалите и ябълките си приличат, кръгли са ил ипо-скоро имат овална форма. който е намерил сходство между двете лого-та значи не е у ред с възприятията. иначе по метода на генномното сходство можем да намерим общи корени с киргистан като им сравняваме логота-та. то нали и без това ни изкараха че сме от там некъде планината памир и средна азия. аде сега на ви и още едно "доказателство"
van damme
на 12.02.2013 в 21:46:14 #17НЯМА ДА СЕ УЧУДЯ АКО ЗА ТОВА ЛОГО ФИРМАТА СЪЗДАЛА ГО Е ПОЛУЧИЛА ЕДИН ЛИМОН
posetitel
на 12.02.2013 в 18:40:12 #16"съпътстващ всеки важен аспект от живота на българите" - особено ме съпътстват цял живот зелените цици и този изконен за българите - чадър
Юлиан-3
на 12.02.2013 в 18:25:31 #15те па нямат чадърчеее!....
kiorhassan
на 12.02.2013 в 18:24:11 #14Pravi sa. Dvete logota niamat nishto obshto. Tova na Kirgistan e hubavo i harmonichno. Nasheto e kichozno i drazneshto.
Матю
на 12.02.2013 в 17:35:37 #13Всяка фирма иска да продаде стоката си за колкото се може по-голяма цена. От тази гледна точка Публисис Кънсалтънстс* са си свършили идеално работата. Абсолютно никаква забележка нямам към тях. Проблемът е в купувача, който както винаги, плаща от чужд джоб, затова са му широки междупръстията. ___________________ * Дано да не си изписват така името самите те, че е не само снобско, но и грешно.
x-man
на 12.02.2013 в 16:36:11 #12Ха ха ха... знаех си че са го прекопирали от някъде. Не може някой да вземе толкова много пари за нещо такова и да не направи ПЪЛНА ДАЛАВЕРА.
Avraam Gumce
на 12.02.2013 в 16:34:23 #11Одобрявам
neznae6t
на 12.02.2013 в 16:03:17 #10Да бяхте написали поне, че за разлика от нашето лого това на Киргизстан струва 543 Евро. http://www.dnes.bg/obshtestvo/2013/02/12/logoto-na-brand-bylgariia-i-na-kirgizstan-otkriite-razlikite.179984
Arsen Lupin
на 12.02.2013 в 16:00:11 #9Булгаристан - Киргизтан... то май и по това си приличат, ама киргизтанците са доста по-напред явно - във всичко!
бББ
на 12.02.2013 в 15:16:24 #8Дали и те са платили колкото нас?
Гърга Питич
на 12.02.2013 в 15:10:00 #7Яйце на очи и други остатъци от сутрешна закуска на шведска маса.
nikola345
на 12.02.2013 в 15:09:51 #6И сега какво излиза - че и тия в Кюрдистан нищо не разбират от лога
Е_С_ССР
на 12.02.2013 в 15:05:52 #5Ми в краен случай да бяха организирали конкурс децата на България да нарисуват логото, тия тъпаци. Знамето на Канада с кленовото листо е било направено от ученик, ако не се лъжа. За какво ви е някой да рисува тази цапаница без вкус? Паричките ли си гушнахте, мама ви нещастна. Тая държава няма оправия, всеки краде, маже, лъже, прибира, обира, прецаква, надцаква, е.бава другия. Е как тогава ще потръгне, как
izotzadze
на 12.02.2013 в 14:58:48 #4да живей халтурата ся трябва тия, дето са цунали 2 млна, да ги накарат да ги върнат с лихви, а тия, дето са им дали да си ги делкат, да потъркат малко наровете и ша са оправим
Янакиев
на 12.02.2013 в 14:54:25 #3За нещо, за което при обявена награда от 5000 лв ще се избият над 10 000 художника, са дадени над милион лева на 1 художник без дарба .. Браво !
Zelmoxis
на 12.02.2013 в 14:52:33 #2Откраднаха 1400000 лв от българската държава, за да откраднат логото на Киргизтан! СЪД! СЪД! СЪД!