Във Водите на Охотско море бяха открити телата на общо 16 души от потъналата руска петролна платформа „Колская", съобщава Риа Новости.
Информацията на ИТАР-ТАСС е за 14 открити тела.
За момента можем да говорим за 14 спасени, 16 загинали и 37 - в неизвестност.
Издирването на оцелели продължава втори ден, макар шансовете за откриване на живи хора от екипажа да намаляват. С настъпването на тъмната част от денонощието, търсенето на оцелели ще продължи с помощта на прожектори.
Сред работещите на платформата има и един български гражданин - 50-годишният Живко Жеков от Варна. Засега неговата съдба е неизвестна.
Петролната платформа „Колская" с 67 души на борда се придвижвала на буксир от полуостров Камчатка към Сахалин вчера, когато бурен вятър я преобръща. Платформата потъна напълно за 20 минути.
14 от членовете на екипажа бяха спасени, а други четирима души бяха открити още вчера във водата без признаци на живот.
Продължава издирването на останалите 37 души.
Самолет Ан-74, два хеликоптера и четири плавателни съда издирват хора в района на трагедията - ледоразбивачът „Магадан", спасителният влекач „Атлас", танкерът "Георгий Фройер" и товарният кораб "Смит Сахалин". Към тях ще се присъедини още един товарен кораб.
Припомняме, руската петролна платформата "Кослакя" се преобърна на 18 декември при буря в Охотско море. Вълните са достигали 5-6 метра. На платформата е имало 67 души, 14 от които са спасени. Температурата на водата е около нула градуса.
Сред пътниците е бил българинът Живко Жеков - служител в английската застрахователна компания "Нобъл Дентън". Името му не фигурира в списъка на спасените. Информацията за българин на борда е потвърдена пред посолството ни в Москва. 50-годишният Живко Жеков, който е от Варна, работи като вещо лице за британската консултантска компания "Ноубъл Дентън" от 6 години.
Неговата съпругата Бойка Жекова обясни пред БНТ, че днес на обяд очаква повече информация от новата спасителна операция. Тя обясни, че Жеков е бил на платформата три пъти. В този курс той трябвало да присъства на нея до преместването й на остров Сахалин. Задачата му била да следи за реда по време на закрепването на съоръжението.
dk
на 20.12.2011 в 12:57:00 #4От глупоста по-неизтребимо нещо няма, но българският мразещ глупак е нещо уникално, не стига дето е глупав, ами е и прост, и простак. Първо, платформата е правена във Финландия, второ собственост е на частници - тоест капиталисти. Трето - отдавна е била за ремонт, амортизирана, главният механик е молил многократно за подмяна на износени детайли. Получавал е само откази. Правилата за безопасност са били последното нещо за което се сещат. Четвърто - нашият българин определено носи виназа произшествието, тъй като без негов подпис не е предприето разместването - той е бил представител на застрахователната компания, разрешил нещо в ущърб на работодателя си. Пето тези 67 човека са прекалено много за там - по-вечето е трбвало да бъдат на съпровождащ съд за пътнически превоз, но капиталиста си е спестил и този разход. Та къде видяхте комунисти? Някои от тях може да са били в миналото? А вие антикомунитите във форума я си спомнете родителите си, близки и роднини какви бяха! Следствие рассматривает три версии катастрофы в Охотском море. Среди возможных причин затопления буровой платформы "Кольская" называются нарушение правил движения, техническое состояние установки и погодные условия. В настоящее время сотрудники Сахалинского следственного отдела на транспорте берут показания у потерпевших, передает РИА "Новости". "Сегодня будут допрошены экипаж буксира "Нефтегаз-55" (19 человек) и семь спасенных с платформы, - сообщил журналистам замглавы ведомства Петр Соломахин. Он отметил, что делать выводы о причинах происшедшего пока рано. "Все будет зависеть от показаний и пострадавших, и участников транспортировки буровой платформы. В ходе следствия будет дана оценка действий капитанов всех транспортных средств, участвовавших в буксировке, - заявил Соломахин. - В настоящее время мы рассматриваем три версии произошедшего. Это нарушение правил безопасного движения, техническое состояние буровой и погодные условия". Платформа "Кольская", буксировавшаяся с Камчатки на Сахалин, перевернулась в ночь на воскресенье в Охотском море. Когда платформа пошла ко дну, на борту началась паника. В ожидании помощи люди провели в ледяной воде четыре часа. По последним данным, из 67 человек, находившихся на борту, спасены 14. Найдены тела 16 погибших. Судьба остальных до сих пор не известна. По факту катастрофы возбуждено уголовное дело по ч. 3 ст. 263 УК РФ ("Нарушение правил безопасности движения и эксплуатации морского транспорта, повлекшее по неосторожности смерть двух и более лиц"). По информации СМИ, почти половина из общего числа людей, находившихся в момент крушения на платформе "Кольская", не имели к ее перегону никакого отношения и, следовательно, вообще не должны были там находиться. Пассажиров взяли на борт, потому что организаторы рейда не стали арендовать дополнительное судно. Родственники членов экипажа обвиняют в нарушении правил безопасности владельца буровой установки. К примеру, жена одного из пропавших без вести - механика Ильи Карташева - утверждает, что владельцы платформы экономили на ремонте. "Он мне звонил, рассказывал, что там бардак. И каждый с удивлением так говорил: "Представляешь, мы все-таки начали бурить!", - рассказала Елена Богуш "Комсомольской правде". - При этом Илья постоянно просил начальство закупить новое оборудование и нормально отремонтировать судно. И всякий раз - ноль реакции. Владельцы платформы экономили на ремонте, говорили: "И так сойдет".
Heinz Guderiаn
на 20.12.2011 в 10:13:43 #3Но защо само 16 ? Смъртта на комунист е празник за душата ми
Ачката
на 19.12.2011 в 20:30:26 #2Ти под мен, първо ти ще идеш при Ким Чен Ир, а за разлика от него няма даже да си си изживял живота. Толкова се напъваш да имитираш ментора си, че чак не се усещаш как повтаряте едно и също.
stani64
на 19.12.2011 в 11:33:24 #1Boggod както казват по обичай хората Да ти се връща десетократно!