КТ „Подкрепа" търси бърза и приемлива развръзка на ситуацията в БДЖ. Поради тази причина синдикатът ще предложи на колегите си от КНСБ двата синдиката да преосмислят поведението си, с цел откриване на възможности за разширяване обхвата и обема на стачните действия в железницата.
В съобщение, разпространено от пресцентъра на Подкрепа, се казва, че причините за съществуващото социално напрежение в обществото като цяло и в системата на БДЖ се коренят в едностранното потъпкване на договореностите от вицепремиера Дянков и от управата на държавните БДЖ в споразуменията за развитието на пенсионната система и за структурните промени в железниците.
Данни към 16 часа
Спрени са 80 % от пътническите влакове
От 261 влака 203 не се движат
Спрени са 16те товарни влака за деня
Паралелно с това, заявяват от Подкрепа, управата на БДЖ залива обществото с манипулации за мащабите на стачката в дружеството. Не спират и незаконните и безнравствените й действия по време на стачката, които са разрез с духа на закона и подписаните стачни споразумения, заявяват от синдиката.
По думите им, единствената изправна страна по тези споразумения са стачкуващите работници и служители, като този дисбаланс в отношенията определено е неприемлив за Конфедерацията на труда "Подкрепа".
Иначе националната ефективна стачка на железничарите продължава и днес. За пети пореден ден влаковете в страната спряха в 8, като ще тръгнат в 16 часа.
Най-вероятно с горната си декларация Подкрепа иска удължаване именно на времето, през което влаковете не се движат.
Вчера от Обединения стачен комитет на КНСБ и КТ "Подкрепа" съобщиха, че над 80 % от пътническите влакове в страната са били спрени.
Синдикалистите предупредиха и че от четири дни не са проверявани съоръжения, от които зависи сигурността на ж.п. транспорта, затова отговорността за влаковете, които се движат след 16 часа и до 8 часа сутринта, остава на ръководството на БДЖ.
Транспортният министър Ивайло Московски обяви пред БНР, че на ръководството на кампанията е разпоредено да преговаря със стачните комитети за сключването на колективен трудов договор, но от БДЖ не са насрочили такава среща до момента. В отговор синдикатите заявиха, че преговорите не са основание за спиране на стачката и че тя може да бъде прекратена, ако резултатите от тях са удовлетворителни.
Ръководството на железниците, което смята стачката за незаконна, обяви в края на миналата седмица, че най-късно в понеделник ще предяви иск пред Софийския градски съд.
sheitan
на 28.11.2011 в 21:37:09 #11Не уеее Юли, синдикатите ша карат влаковете хахахах
Юлиан-3
на 28.11.2011 в 20:53:06 #10mechka5 | 28.11.2011 18:56 И къде ще идат тъпанарите от БДЖ като го закрият, ще отидат във фирмата,която ще дойде на мястото на БДЖ....или ти ще караш влаковете,професоре!?....
mechka5
на 28.11.2011 в 18:56:34 #9И къде ще идат тъпанарите от БДЖ като го закрият, синдикатите си гледат личния интерес!
mrKrastev
на 28.11.2011 в 17:53:35 #8aйде на 30-ти всички на стачка че най-дебилното рпавителство от виденов насам не се търпи вече
Чоко
на 28.11.2011 в 17:38:14 #7Бърза и приемлива = няколко души да вземат някакви пари, за да спрат протестите?
TheSpider
на 28.11.2011 в 14:45:10 #6Синдикатите да го духат!
sandiu
на 28.11.2011 в 13:56:47 #5Синдикалните вече са абсолютно ненужни. Синдикалните лидери не са никакви закрилници на правата на работниците. За тях е най-важна - далверата.Синдикатите само бутат фитили щото имат келепир да им се внася членски внос и да лапат. Ако някой иска да стачкува и да излезе на улицита той-няма нужда да му се пали фитила от синдикални лидери. Вижъе какво става по света.Хората вдигнаха революции без синдикати - Тунис,Египет,Либия,Сирия ....... Вече има нов световен сондикат.Той се нарича - Facebook.
димукрад
на 28.11.2011 в 13:44:20 #4Изкарайте влаковите композиции пред Народното събрание, минете след това покрай "Дондуков" 1 и 2 ... А през това време населението българско, вместо да ви подкрепи, си търси алтернативни превози ... и частните превозвачи печелят и процъфтяват! Браво на глупавото българско население! То подкрепя ББ и ГЕРБ! Нали са дясна партия я!
NikB
на 28.11.2011 в 13:25:37 #3ДА, СТАЧКАТА няма смисъл нито за работниците, нито за държавата. Само синдикалната мафия печели. sandiu | 28.11.2011 11:33 БДЖ да се фалира веднага !!!!!!! Не искам да получават пари от МОИТЕ ДАНЪЦИ. Да работят на печалба ,да се самоиздържат и да си изкарват хляба като всички нормални железници в Европа.
sandiu
на 28.11.2011 в 11:33:19 #2БДЖ да се фалира веднага !!!!!!! Не искам да получават пари от МОИТЕ ДАНЪЦИ. Да работят на печалба ,да се самоиздържат и да си изкарват хляба като всички нормални железници в Европа.
korsari
на 28.11.2011 в 11:05:16 #1До края на седмицата БДЖ няма до го има.