КТ „Подкрепа" търси бърза и приемлива развръзка на ситуацията в БДЖ. Поради тази причина синдикатът ще предложи на колегите си от КНСБ двата синдиката да преосмислят поведението си, с цел откриване на възможности за разширяване обхвата и обема на стачните действия в железницата.

В съобщение, разпространено от пресцентъра на Подкрепа, се казва, че причините за съществуващото социално напрежение в обществото като цяло и в системата на БДЖ се коренят в едностранното потъпкване на договореностите от вицепремиера Дянков и от управата на държавните БДЖ в споразуменията за развитието на пенсионната система и за структурните промени в железниците.

Данни към 16 часа

Спрени са 80 % от пътническите влакове
От 261 влака 203 не се движат
Спрени са 16те товарни влака за деня

Паралелно с това, заявяват от Подкрепа, управата на БДЖ залива обществото с манипулации за мащабите на стачката в дружеството. Не спират и незаконните и безнравствените й действия по време на стачката, които са разрез с духа на  закона и подписаните стачни споразумения, заявяват от синдиката.

По думите им, единствената изправна страна по тези споразумения са стачкуващите работници и служители, като този дисбаланс в отношенията определено е неприемлив за Конфедерацията на труда "Подкрепа".

Иначе националната ефективна стачка на железничарите продължава и днес. За пети пореден ден влаковете в страната спряха в 8, като ще тръгнат в 16 часа.
Най-вероятно с горната си декларация Подкрепа иска удължаване именно на времето, през което влаковете не се движат.

Вчера от Обединения стачен комитет на КНСБ и КТ "Подкрепа" съобщиха, че над 80 % от пътническите влакове в страната са били спрени.

Синдикалистите предупредиха и че от четири дни не са проверявани съоръжения, от които зависи сигурността на ж.п. транспорта, затова отговорността за влаковете, които се движат след 16 часа и до 8 часа сутринта, остава на ръководството на БДЖ.

Транспортният министър Ивайло Московски обяви пред БНР, че на ръководството на кампанията е разпоредено да преговаря със стачните комитети за сключването на колективен трудов договор, но от БДЖ не са насрочили такава среща до момента. В отговор синдикатите заявиха, че преговорите не са основание за спиране на стачката и че тя може да бъде прекратена, ако резултатите от тях са удовлетворителни.

Ръководството на железниците, което смята стачката за незаконна, обяви в края на миналата седмица, че най-късно в понеделник ще предяви иск пред Софийския градски съд.