От понеделник започва шахматно движение по магистралите, съобщи регионалният министър Лиляна Павлова при прегледа на критичните обекти по магистралите "Хемус" и "Тракия". На 20 април, започва ремонтът на моста при село Елешница. Той е включен в първия етап от ремонтните работи по участъци от автомагистралите „Хемус" и „Тракия".

Вторият етап на ремонти започва седмица по-късно - на 27 април. "Движението по тях ще бъде шахматно - с прехвърляне от едното в другото платно".

Платното на моста при с. Елешница в посока София, което е в много лошо състояние ще бъде подновено. Съоръжението е построено през 1978 г., пуснато е в експлоатация през 1979 г. и оттогава не е ремонтирано, подчерта опасното състояние на пътя Лиляна Павлова.

Тя информира, че ремонтните дейности само за този участък са на стойност 6 млн. лв. Ремонтът на другото платно зависи от наличното финансиране. "За него ще заявим още 6 млн. лв. и ще направим всичко възможно те да бъдат осигурени през следващата година", заяви министърът.

Лиляна Павлова съобщи, че държавното дружество „Автомагистрали", което ще ремонтира магистралните участъци, до края на месеца трябва да представи съкратен график за работа на моста при с. Елешница.

"Ще спазим ангажимента за изпълнение на работата до 1 юли", заяви министърът. "Всички останали дейности, свързани с ремонт на маркировка, отводнителни системи, сигнализация и др., ще бъдат изпълнени в последващ етап", каза тя по повод вчерашното решение на премиера Бойко Борисов да не се нарушава трафикът през лятото.

Ден по-рано на правителствено заседание, убеден от представените факти за състоянието на магистралите и мостовете, Борисов търсеше вариант да реконструкцията да става дори и през нощта, за да бъдат обновени пътищата.

Графикът за изпълнение на участъците от 5 км до 10 км,  от 60 км до 90 км, както и от 119 км до 135 км на АМ „Тракия", е планиран така, че до 1 юли да бъдат готови всички дейности, свързани с ремонт на асфалтовите части. До края на месеца „Автомагистрали" трябва да представят актуализиран график за работа на моста при Елешница в съкратени срокове, съобщи Лиляна Павлова.

Министърът информира, че изключение правят двата големи виадукта на 61 км и на 67 км на АМ „Тракия". "Дейностите по тях започнаха при предишния мандат на ГЕРБ, бяха ремонтирани десните платна, но не бяха заплатени. Успяхме да ги разплатим и започваме с работата по другите платна. Срокът за тяхното изпълнение е по-дълъг", каза Лиляна Павлова.

"Колегите ще се постараят до 1 август да бъде отворен за движение виадуктът на 61-ви км. Заради много по-тежкото състояние на този на 67-ми км срокът за работа по него е до края на годината, допълни още тя. Двата участъка от по 500 м няма да затруднят пътуващите", каза още регионалният министър.

Общо до 100 млн. лв. се предоставят за ремонт на участъци от магистралите „Тракия" и „Хемус" до края на годината. "Подобряването на състоянието на пътната инфраструктура ще съдейства за намаляване на тежките пътни инциденти в страната", подчерта Лиляна Павлова.

Пред журналисти по време на инспекцията на 67 км на АМ „Тракия" тя коментира и възможностите за модернизиране на пътната инфраструктура със средства от плана „Юнкер" и обясни, че Министерството на регионалното развитие и благоустройството е предложило няколко приоритетни проекта.

Единият е Националната програма за енергийна ефективност, която отговаря на всички изисквания и критерии, тъй като един от основните приоритети на плана „Юнкер" е енергийната независимост. Вторият пакет проекти е за стратегическата пътна инфраструктура, тъй като след доизграждането на АМ „Струма" и строителството със спестени средства от нея на участъци от АМ „Хемус" европейското финансиране ще бъде изчерпано.

От българска страна за финансиране по този план са предложили пътя София-Видин, довършването на АМ „Хемус" и връзката с Велико Търново и Русе, магистралите „Черно море" и „София-Калотина". Те са част от европейските коридори и стратегически пътни и инфраструктурни проекти, каза Лиляна Павлова.